بهداشت و درمان

در تعطیلات پایانی شهریورماه، اهدای خون را فراموش نکنید

مدیر کل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه تعداد مراجعات برای اهدای خون در هفته آخر شهریور بیش از حد انتظار است، گفت: سازمان انتقال خون از مردم می خواهد اهدای خون را یکی از اولویت های خود بدانند و به آن عمل کنند. .

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر سید منتظر شبر با بیان اینکه نگران کاهش مراجعات برای اهدای خون در هفته پایانی شهریورماه است، گفت: اگرچه تعداد مراجعات بیشتر است. بیش از حد انتظار است، اما همچنان به افراد بیشتری برای اهدای خون نیاز داریم. سازمان انتقال خون از مردم می‌خواهد اهدای خون را جزو اولویت‌های خود بدانند و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی با اشاره به تعطیلات پایان شهریورماه گفت: قطعا مردم به مسائل زندگی شخصی خود از جمله تهیه لوازم التحریر برای فرزندان و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مشغول هستند و فرصت کمتری برای اهدای خون دارند. همچنین تعطیلات روزهای پایانی شهریور ماه نیز باعث افزایش سفرها شده است و این موضوع به کاهش مراجعه برای اهدای خون بیشتر کمک کرده است. کاهش تعداد مراجعات برای اهدای خون می تواند بر میزان ذخایر خون تأثیر بگذارد.

شبر با بیان اینکه طول عمر خون حدود یک ماه است، درباره میزان ذخایر خونی توضیح داد: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی خوب است و میزان آن حدود 2 هفته است. هرچند تعداد بازدیدها بیش از حد انتظار است، اما همچنان نگران کاهش بازدید در روزهای پایانی شهریور هستیم.

منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا