سلامت خانواده

در تابستان اینگونه ورزش کنید تا دچار گرمازدگی نشوید

به گزارش خبرآنلاین، منصور روزدار با بیان اینکه توصیه من به ورزشکاران توجه جدی به نحوه مصرف آب در حین فعالیت های ورزشی است، اظهار داشت: حتما قبل از شروع فعالیت های ورزشی و حتی در حین و بعد از ورزش آب بنوشند. آب زیادی نیز باید مصرف شود. همچنین توصیه می شود افراد در هر 15 تا 20 دقیقه فعالیت ورزشی 150 تا 200 سی سی آب مصرف کنند.

ایسنا در خبری نوشت: وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوجوانان در حین فعالیت های ورزشی بسیار بیشتر عرق می کنند، توصیه من استفاده زیاد از آب است. در ضمن بهتر است آب نه خیلی گرم و نه خیلی سرد، بلکه ولرم باشد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خوزستان گفت: هوای خوزستان امسال به یکباره از هوای خوب به هوای بسیار گرم تبدیل شد و هماهنگی جسمی و روحی خوبی نداشت، بنابراین فعالیت های ورزشی باید در ساعاتی باشد که کمتر از آن باشد. آفتاب و تمرین باید در سالن های بدنسازی با تهویه و دمای مناسب 28 تا 30 درجه انجام شود تا فرد دچار گرمازدگی نشود.

وی بیان کرد: همچنین کودکان در سنین رشد، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و زنان باردار باید توجه داشته باشند که هنگام ورزش از لباس های نخی استفاده کنند و فعالیت های خود را در سایه یا سالن های دارای تهویه انجام دهند. و دمای مناسبی داشته باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا