اخبار سلامت

درک و رفع نیاز مردم، ضامن ماندگاری پزشکان در کشور است

محمد رضا زافارغندی در مراسم امضای تفاهم نامه در مورد آموزش مراکز خدمات درمانی جامع ، با حضور ماروندی ، رئیس آکادمی ایرانیا و گروهی از معاونان و مدیران علوم پزشکی و علوم پزشکی ، گفت: اگر یک شخص این لذت را درک کند ، او به راحتی آثار او را ترک می کند و او را ترک می کند. هیچ کاری بیشتر برای انجام کارهای مثبت برای بیماران در حوزه پزشکی وجود ندارد.

وی افزود: از صبح ، ما جلسات مفصلی با روسای دانشگاه ها و همکاران در وزارت بهداشت داشته ایم تا چگونگی اجرای و اجرای سیستم پزشکی خانوادگی و سیستم ارجاع را برای تکمیل سیستم مراقبت های بهداشتی و بهداشت اولیه کشور بررسی کنیم. ” در طول راه ، ما پیشرفت خوبی داشته ایم و فراتر از انتظار ، در ماه های اخیر ، با استفاده از خرد جمعی ، اوضاع به مرحله عملیاتی رسیده است.

وزیر بهداشت آمادگی دانشگاه ها را برای اجرای سیستم پزشکی خانوادگی و سیستم ارجاع در کشور اعلام کرد و گفت که این برنامه با در نظر گرفتن رابطه بین خدمات در قالب مراجعه به مناسب و پرداخت به موقع به منابع انسانی ، حداقل برای 30 میلیون نفر از مردم ایران اجرا می شود.

ظفرگندی برنامه پزشکی خانواده را به عنوان وظیفه ای در سرزمین قانونی ذکر کرد و گفت: “امیدواریم که در این دوره ، این کار را بر روی زمین انجام دهیم.” یکی از برنامه های ما برای آموزش پزشکی مبتنی بر جامعه ، تعامل دانش آموزان و تعامل با افراد و ترویج کیفیت آموزش ، حضور دانشجویان علوم پزشکی در زمینه های بهداشتی و مراکز جامع خدمات درمانی.

وی گزارش آموزش مراکز جامع خدمات درمانی توسط مدیران دانشگاه های پزشکی را برای انتقال تجربیات به سایر دانشگاه ها توصیف کرد و گفت: “ما باید آموزش را برای افراد تقویت کنیم و سواد سلامت را بهبود بخشیم.” این یک فرضیه است که اگر نتوانیم وارد تلفن های همراه افراد شویم ، یک فرصت مهم را از دست داده ایم.

وزیر بهداشت بر اهمیت بهبود کیفیت آموزش و لزوم تسهیل مشکلات آموزش پزشکی تأکید کرد: باید آموزش پزشکی کاهش یابد. این دوره در همه جا مشکلات زیادی دارد. وقتی زندگی نامه برخی از بزرگان پزشکی را خواندم ، توماس استارزل ، بنیانگذار پیوند کبد در جهان ، در اواسط دوره آموزشی از مدرسه خارج شد و البته دوباره آغاز شد. سختی بخشی از ذات حوزه پزشکی است ، اما وظیفه ما این است که این سختی ها را تسهیل کنیم و از دستیاران و پزشکان جوان برای گذراندن این دوره با رضایت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان كرد: ما باید به سمت مشكلات مبتنی بر جامعه ، مشكل و حل كنیم كه با تلاش بزرگان و هواداران حوزه آموزش ، می توانند منجر به آموزش با كیفیت ، جامعه و اخلاقی شوند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: “ما امروز یک جلسه باشکوه و ارزشمند داریم ، زیرا شرکت کنندگان آن معلمان و استادان جوانی مانند استاد ماراندی ، ملکفزالی و لاریجانی هستند که زندگی خود را وقف آموزش و سلامت کرده اند.” اگر بپذیریم که معلم کار پیامبر است ، باید بدانیم که این جلسه باشکوه و ارزشمند است.

ظفرگندی افزود: “ارزش آموزش و معلم این است که این یک خوب ، جاری و ساری خوب است و آموزش در جهان ادامه دارد.” دانش آموزان دیگران و دیگران را به دیگران آموزش می دهند. حوزه سلامت ابعاد گسترده ، حرفه ای و اخلاقی دارد. اگر دانش آموزان را در زمینه آموزش پزشکی و بهداشت آموزش دهیم ، در تمرین دانش آموزان در عمل به موفقیت رسیده ایم.

وی گفت: یکی از اصلی ترین مزایای ادغام آموزش و خدمات بهداشتی ، آشنایی دانش آموزان با چگونگی تعامل علمی ، اخلاقی و دلسوزانه با مردم است و گفت: “رفتاری و اخلاق را نمی توان در کلاس و با هیئت مدیره آموزش داد.”

در پایان ، وزیر بهداشت گفت: “در کار و تجربه آموزشی من ، هنگامی که من تدریس و تدریس می کردم ، اخلاق و رفتار حرفه ای را در کلاس یاد نمی گرفتم ، اما اگر من استادی داشتم که از بیماران متفاوت مراقبت می کرد و حتی نیازهای مالی آنها را برآورده می کرد ، این رفتار در ذهن من بود.”

در این جلسه ، تفاهم نامه ای توسط معاون وزیر مدیریت و آموزش وزارت بهداشت برای آموزش مراکز خدمات درمانی جامع در سیستم خانواده و ارجاع ، با حضور وزیر بهداشت ، رئیس آکادمی علوم پزشکی ایران و گروهی از وزارت بهداشت و علوم پزشکی امضا شد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا