سلامت خانواده

درمان کبد چرب در طب سنتی/ کدام غذاها برای این بیماران ممنوع است؟

سیاوش گلاری وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سبک زندگی و عادات غذایی نادرست خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می دهد، گفت: مصرف خارش، بید، ترب و کاسنی از جمله مواردی است که می تواند در درمان این بیماری موثر باشد. رخ دهد

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و درمان بیماری کبد چرب مردم از نوشیدن آب در حین صرف غذا به طور جدی پرهیز کنند، افزود: مصرف سیر می تواند در سم زدایی کبد موثر باشد و از زردچوبه نیز می توان برای درمان این بیماری استفاده کرد. به عنوان یک پاک کننده کبد عمل می کند.

این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف ماهی، تخم کتان و گردو برای مبتلایان به کبد چرب توصیه می شود، تصریح کرد: افرادی که به این بیماری مبتلا هستند و یا قصد کاهش خطر ابتلا به این بیماری را دارند باید از مصرف خودداری کنید از فست فودها و مصرف زیاد گوشت خودداری کنید و از روغن هایی مانند کنجد و زیتون برای پخت و پز استفاده کنید.

گلاری وی با اشاره به اینکه خیار و خرما با خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی از جمله مواد غذایی مفید برای کبد چرب هستند، ادامه داد: مصرف برخی مواد غذایی مانند شکر، بستنی، کره، مربا، نوشابه های گازدار و شکر برای افرادی که با این بیماری درگیر هستند. این بیماری حرام است.

وی با تاکید بر محدودیت مصرف سیب زمینی، گوشت قرمز و نان و برنج برای مبتلایان به کبد چرب، گفت: مردم می توانند برای کنترل این بیماری از شیرین بیان، توت خشک و انگور استفاده کنند و مصرف آب انگور یا انگور تازه می تواند باعث شود. تاثیر بسزایی در کنترل و درمان این بیماری دارد.

یک متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: عناب با کاهش آنزیم های کبدی نقش موثری در درمان این بیماری دارد و افراد می توانند برای کنترل بیماری خود از بادام تلخ، طالبی و خربزه نیز استفاده کنند. تاثیر مصرف خشیر برای پاکسازی خون و کبد بسیار چشمگیر است و ترکیب خشیر با کشک و برهنگ و … خرفهمی تواند تأثیر بسزایی در کنترل بیماری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا