پرورش اندام

درمان ریزش مو با خوردن مکمل فولیکوژن امکان پذیره؟






ریزش مو یک مشکل رایج در بین مردم است و بسیاری از مردم نگران پیشگیری یا درمان ریزش موی خود هستند. مطمئناً همه ما با چنین سؤالاتی مواجه شده ایم: “ریزش موی شدید دارم، چه کار کنم؟” “;” برای درمان ریزش مو چه کاری خوب است و چه باید کرد.»؛ «چگونه از ریزش موهایم جلوگیری کنم؟»

در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل مختلف ریزش مو را بیان کنیم و بهترین و موثرترین راه های درمان و پیشگیری از ریزش مو را معرفی کنیم.

علت ریزش مو چیست؟

ریزش حدود 100 تار مو در روز طبیعی است اما اگر ریزش موی شما بیشتر از این مقدار است بهتر است زودتر آن را درمان کنید. ریزش مو می تواند موقت یا دائمی باشد و هم در مردان و هم در زنان رخ دهد. برای درمان ریزش مو ابتدا باید علت آن را پیدا کرد و سپس نسبت به رفع آن اقدام کرد. موارد زیر شایع ترین علل ریزش مو هستند.

پیشگیری از ریزش مو

1. ژنتیک و وراثت

دلیل اصلی ریزش مو ژنتیکی است. بسیاری از افراد با افزایش سن، ریزش موی تدریجی را تجربه می کنند. در این حالت ریزش مو با الگوهای خاصی اتفاق می افتد.

2. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی ممکن است مشکلات مختلفی را در بدن ایجاد کند که یکی از آنها ریزش مو است. اما چه زمانی تغییرات هورمونی رخ می دهد:

  • دوره بارداری
  • پس از زایمان
  • یائسگی
  • داشتن مشکل تیروئید
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک

3. رژیم های غذایی سخت و تغذیه نامناسب

پیروی از رژیم های غذایی سخت یا داشتن تغذیه نامناسب، هر دو از دریافت مواد مغذی کافی جلوگیری می کنند. در نتیجه، تقسیم طبیعی سلول های فولیکول مو مختل شده و مو شروع به ریزش می کند.

4. استرس

تجربه یک حمله ذهنی و داشتن اضطراب و استرس شدید نیز یکی از دلایل ریزش موی موقت است. توصیه می کنیم استراتژی های کنترل و مدیریت استرس را امتحان کنید.

5. مصرف برخی داروها

اطلاعات کامل در مورد هر دارویی که مصرف می کنید بخوانید. به عنوان مثال، برخی از داروهای سرطان، آرتریت روماتوئید، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون ممکن است باعث ریزش مو شوند.

آیا بدنسازی باعث ریزش مو می شود؟

خیر؛ هیچ مدرک معتبری برای حمایت از این فرضیه وجود ندارد. هیچ ارتباطی بین بدنسازی و ریزش مو وجود ندارد و کسانی که از نظر ژنتیکی مستعد آلوپسی هستند دچار ریزش مو می شوند.

البته مصرف برخی مکمل های ورزشی باعث تغییرات هورمونی در بدن و در نتیجه باعث ریزش مو می شود. بنابراین انجام ورزش به تنهایی ربطی به ریزش مو ندارد.

تقویت موتقویت مو

راه های درمان ریزش مو

با یک سری راه حل ها می توان از ریزش مو جلوگیری کرد، متوقف کرد و یا حداقل کاهش داد. تغییر سبک زندگی، دوری از استرس، داشتن یک رژیم غذایی سالم و خواب با کیفیت قطعا به سلامت موهای شما کمک می کند. راه حل های مهم دیگری برای درمان ریزش مو را در این قسمت آورده ایم.

– انجام مراقبت های معمول از مو

به طور کلی همه ما باید از موهای خود مراقبت کنیم، اما اگر موهایی شکننده و مستعد ریزش دارید، باید موارد زیر را جدی‌تر بگیرید. این راه حل ها به سلامت موهای شما کمک می کند:

  • سرت را ماساژ بده!
  • موهای خود را صاف و فر نکنید!
  • موهای خود را تمیز نگه دارید!
  • هر روز از شامپو استفاده نکنید!
  • به سراغ روش های خانگی برای رشد مو بروید!
  • هر چند وقت یکبار موهای خود را کوتاه کنید!
  • استفاده از مواد شیمیایی برای مو را کاهش دهید!
  • موهای خود را مرتب و به درستی شانه کنید!
  • بعد از دوش گرفتن، بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند!

– داشتن تغذیه مناسب و دریافت مواد مغذی کافی

تغذیه و رژیم غذایی مناسب و سرشار از مواد مغذی یک راه عالی برای درمان این مشکل است. زیرا در این صورت ریزمغذی های مورد نیاز مو برای رشد و ریکاوری را دریافت می کند. اما برای رشد بهتر موها و جلوگیری از ریزش مو دقیقا چه بخوریم؟

غذاهای غنی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، روی، آهن، بیوتین، روی، ویتامین B12، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D، منیزیم و سلنیوم برای تقویت مو بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، حتما این موارد را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

  • سبزیجات برگ دار
  • آجیل و میوه های خشک
  • لوبیا
  • ماهی

اگر نمی توانید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و موهای خود را از طریق رژیم غذایی به میزان کافی دریافت کنید، استفاده از مکمل های غذایی و مو را به شما توصیه می کنیم.

قرص فولیکوژن چیست و چه فوایدی دارد؟

قرص رهش پایدار فولیکوژن یک مکمل غذایی است که حاوی مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. این مکمل با هدف پیشگیری و درمان ریزش مو طراحی و تولید شده است. مهمترین مزایای مکمل فولیکوژن عبارتند از:

  • کاهش ریزش مو
  • تقویت ناخن
  • تقویت رشد مو
  • بهبود سلامت پوست
  • افزایش استحکام و ضخامت مو
  • پیشگیری و درمان سوء تغذیه ناشی از مصرف سایر داروها یا رژیم غذایی نامناسب
مکمل فولیکوژن برای درمان ریزش مومکمل فولیکوژن برای درمان ریزش مو

چگونه فولیکوژن از ریزش مو جلوگیری و درمان می کند؟

این مکمل ترکیبی دارد برای انواع ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه مناسب است. هر کدام از این موارد به نوعی به رشد و تقویت مو کمک می کند. برای اینکه با عملکرد و تاثیر فولیکوژن آشنا شوید به معرفی ترکیبات این مکمل می پردازیم.

  • فلز مس
    مس یکی از عناصر اصلی در تولید ملانین است. ملانین رنگدانه اصلی پوست و مو است. بنابراین دریافت مس کافی از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند. همچنین دریافت مقدار توصیه شده روزانه مس از ریزش مو به دلیل کمبود آن جلوگیری می کند.
  • بیوتین
    بیوتین یک ویتامین محلول در آب و یکی از ویتامین های گروه B است. بیوتین تولید کراتین در مو را تحریک می کند و می تواند سرعت رشد فولیکول ها را افزایش دهد.
  • سلنیوم
    سلنیوم یکی از مواد معدنی ضروری است و نقش مهمی در ساخت بسیاری از پروتئین ها دارد، بنابراین به رشد مو کمک می کند. از طرفی سلنیوم به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی از فولیکول های مو در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.
  • اسید فولیک
    اسید فولیک یک ویتامین محلول در آب و یکی از ویتامین های گروه B است. این ویتامین نقش بسزایی در تقسیم سلولی فولیکول های مو دارد و به رشد مو کمک می کند.
  • ویتامین دی
    یکی از نقش های ویتامین D تحریک تقسیم فولیکول های مو است. اگر بدن ویتامین D کافی دریافت نکند، رشد مو ممکن است متوقف شود.
  • ویتامین E
    ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و با کاهش استرس اکسیداتیو باعث بهبود رشد مو در افراد مبتلا به ریزش مو می شود. ویتامین E با افزایش جریان خون به سلامت مو کمک می کند. همچنین این ویتامین باعث درخشندگی، افزایش رطوبت، کاهش شکنندگی و محافظت از مو در برابر آسیب می شود.
  • ویتامین B5 و B6
    این ویتامین ها همچنین به تقویت و تغذیه فولیکول مو کمک می کنند و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کنند.

چرا مکمل فولیکوژن یکی از بهترین مکمل ها برای رشد مو است؟

مکمل های مختلفی با هدف درمان ریزش مو و تقویت رشد مو در بازار دارویی تولید و عرضه می شود، اما به دلایل زیر فولیکوژن یکی از کامل ترین و بهترین مکمل های ریزش مو در ایران است.

قرص فولیکوژنقرص فولیکوژن

1. مواد تشکیل دهنده فولیکوژن

فولیکوژن دارای مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامین های لازم برای تقویت رشد و رشد مجدد مو است. با استفاده از فولیکوژن، ریزمغذی های لازم برای رشد موهای خود را تامین می کنید.

2. نحوه عملکرد آن در بدن

فولیکوژن یک قرص رهش مداوم است و مواد تشکیل دهنده آن در مدت زمان طولانی تری در بدن آزاد می شوند. در نتیجه سطوح کافی از ریزمغذی ها را در طول روز در اختیار بدن قرار می دهد.

3. مقرون به صرفه و مقرون به صرفه

دوز توصیه شده مکمل فولیکوژن تنها یک قرص در روز است; در حالی که برخی از مکمل های مو باید دو تا سه بار در روز مصرف شوند. این باعث می شود فولیکوژن یک مکمل مقرون به صرفه و اقتصادی باشد که برای دو ماه استفاده می شود.

سوالات متداول

آیا فولیکوژن باعث چاقی می شود؟

خیر؛ طبق مطالعات علمی، شواهدی دال بر افزایش وزن بدنبال استفاده از ترکیبات موجود در مکمل های فولیکوژن وجود ندارد.

مدت استفاده از فولیکوژن برای درمان ریزش مو چقدر است؟

مدت زمان توصیه شده مصرف برای دستیابی به اثربخشی مطلوب مکمل فولیکوژن حدود 3 تا 6 ماه است.

آیا فولیکوژن رشد مو را افزایش می دهد؟

خیر؛ رشد بیش از حد مو دلایل هورمونی دارد. فولیکوژن حاوی ترکیبات هورمونی نیست و مصرف آن تاثیری بر رشد موهای زائد ندارد.

آیا فولیکوژن به دلایل مختلف در درمان ریزش مو نقش دارد؟

آره؛ فولیکوژن به دلیل تامین ریزمغذی های مختلف برای رشد مو نقش مثبتی در درمان ریزش مو دارد.

حرف پایانی

موها به دلایل مختلف شروع به ریزش می کنند. شناسایی علت اصلی و درمان آن مهم است. برای جلوگیری از ریزش مو باید مراقب موهای خود باشیم و تغذیه مناسب داشته باشیم. یکی دیگر از راه های موثر برای درمان ریزش مو استفاده از مکمل های مو است.

فولیکوژن یک مکمل غذایی کامل برای مو است و تمام عناصر، اسیدهای آمینه و ویتامین های لازم برای رشد مو را تامین می کند و همچنین به درمان علل ریزش مو کمک می کند.

منبع:سلامت جو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا