سلامت خانواده

درمان رایگان کودکان زیر 7 سال یکی از ماندگارترین خدمات دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدبهرام عین اللهی در دیدار با آیت الله علم الهادی که با حضور روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد. در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: جمع اساتید حاضر دانشگاه های علوم پزشکی مطرحی در کشور هستند که در سه سال گذشته به عنوان مسئولین حوزه سلامت مناطق خود خدمات ارزنده ای ارائه کرده اند.

وی افزود: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در عرصه مدیریت مورد تاکید ویژه قرار گرفت آه تو می خواستند مدیران متدین، متعهد، متخصص، انقلابی و جهادگر به کار گرفته شوند و شخصاً بر این جریان نظارت کنند. ما در این زمینه دقت زیادی داشتیم و جدای از گرایش های سیاسی، قومیتی و اجتماعی افراد را بر اساس شاخص های دینداری، ولایتمداری، تخصص و تعهد انتخاب کردیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: همکاران من در طول سه سال گذشته سربازان خوبی برای حکومت مردم بودند و امروز متاثر هستیم که فرمانده بزرگ خود را نداریم، اما راه او را در خدمت به مردم ادامه می دهیم.

عین اللهی توجه ویژه به حوزه سلامت را یکی از شاخصه های مهم شهید آیت الله رئیسی دانست و گفت: امکان نداشت رئیس جمهور شهید پروژه ای در حوزه سلامت افتتاح کند یا از پروژه های عمرانی در حوزه سلامت بازدید کند. ریاست شهید. آیت الله رئیسی، شورای عالی سلامت و ایمنی غذا با حضور 9 وزیر کابینه در سه نوبت تشکیل جلسه داد و تصمیمات مهم و ارزشمندی اتخاذ شد.

راه اندازی 17 هزار تخت بیمارستانی، افتتاح 2700 طرح بهداشتی، توزیع بیش از 380 دستگاه پیشرفته و تجهیزات سنگین پزشکی با اولویت مناطق محروم، پوشش بیمه ای رایگان پنج دهک اول جامعه و راه اندازی صندوق حمایت از بیماری های خاص. دشوار رفتار به عنوان بخشی از دستاوردهای بخش صحت دولت مردمی ذکر شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در دولت مردمی یکی از ماندگارترین خدمات دولت های پس از انقلاب است، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در نشست سازمان جهانی بهداشت در ژنو تصویری از شهید آیت الله رئیسی و فرزندان غزه به وزرای بهداشت کشورها تقدیم شد. من به دنیا نشان دادم و در شرایطی گفتم که بچه های مظلوم غزه شهید می شوند ممکن است رسیدناما در کشور با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، درمان کودکان زیر هفت سال با تاکید و دستور ویژه رئیس جمهور شهیدمان رایگان شده است.

وی گفت: در زمان تاسیس دولت سیزدهم روزانه 700 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دادند، 50 هزار بیمار در روز تشخیص داده می شدند، 20 هزار بیمار بستری می شدند و 8 هزار نفر در بخش های ویژه بستری می شدند و از سوی دیگر وجود داشت. بدهی 50 هزار میلیارد تومانی. و 700 میلیون دلار از دولت های قبلی تعهد داشتیم. اما شهید آیت‌الله رئیسی شخصاً با رئیس‌جمهور چین برای تهیه واکسن مذاکره می‌کرد و جلسات ستاد ملی کرونا گاهی دو بار در هفته تشکیل می‌شد و در عرض سه ماه، کرونا در کشور کنترل شد که خدمت بزرگی از جانب مردم است. دولت و وزارت بهداشت بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا