بهداشت و درمان

درمان جدید طاسی با قند طبیعی

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، طاسی با الگوی مردانه عامل اصلی ریزش مو در مردان است که تا 50 درصد از جمعیت مردان جهان به آن مبتلا هستند. این حالت معمولاً با عقب نشینی خط مو یا طاسی در بالای سر شروع می شود و به تدریج طبق یک الگوی خاص پیشرفت می کند.

گروه تحقیقاتی به کشف جالبی دست یافتند. یک قند طبیعی در بدن انسان که به نام 2-deoxy-D-ribose شناخته می شود، می تواند رشد مو را تحریک کند.

نتایج تحقیقات امیدوارکننده روی موش ها نشان داده است که این قند حیاتی برای فرآیندهای بیولوژیکی متعدد ضروری است و پتانسیل تشویق رشد مجدد مو و همچنین ارائه یک استراتژی درمانی جدید برای مبارزه با ریزش مو را دارد.

محققان در حین بررسی چگونگی کمک 2-دئوکسی-D-ریبوز به ترمیم زخم با ترویج تشکیل رگ های خونی جدید، دریافتند که موهای اطراف زخم های در حال بهبود سریعتر از زخم های درمان نشده رشد می کنند. این کشف آنها را به آزمایش 2-deoxy-D-ribose بر روی موش هایی که از ریزش مو ناشی از تستوسترون رنج می بردند، سوق داد.

آنها دریافتند که این قند نه تنها تشکیل رگ های خونی جدید را تشویق می کند، بلکه رشد مجدد مو را نیز تحریک می کند.

نتایج نشان می دهد که قند دئوکسی ریبوز ممکن است به اندازه ماینوکسیدیل، یک درمان رایج ریزش مو، در تحریک رشد مجدد مو موثر باشد. این کشف یک رویکرد جایگزین بالقوه برای رشد مو با استفاده از شکر طبیعی ارائه می دهد.

طاسی با الگوی مردانه یک بیماری شایع است که مردان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد، اما در حال حاضر تنها 2 دارو توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان آن تایید شده است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که پاسخ به درمان ریزش مو ممکن است به سادگی استفاده از قند طبیعی دئوکسی ریبوز برای تقویت خون رسانی به فولیکول های مو و تشویق رشد مو باشد.

پروفسور مک نیل اضافه کرد که تحقیقاتی که ما انجام داده‌ایم در مراحل اولیه است، اما نتایج امیدوارکننده است و تحقیقات بیشتر را ایجاب می‌کند. این مورد می تواند رویکرد دیگری برای درمان این بیماری ارائه دهد که می تواند چهره و اعتماد به نفس مردان را تحت تاثیر قرار دهد.

پروفسور محمد یار از دانشگاه کامکست پاکستان گفت: این قند طبیعی، ارزان و پایدار است و ما نشان داده ایم که می توان از آن در انواع ژل ها یا پانسمان های حامل استفاده کرد که آن را به یک کاندیدای جذاب برای تحقیقات بیشتر در این زمینه تبدیل می کند. درمان ریزش موی مردانه.” .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا