علمی و فناوری

دردسر تازه متا برای اعتیادآوری اینستاگرام و فیس بوک در اروپا

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)چنین اقدامی ممکن است جریمه های سنگینی را برای شرکت به دنبال داشته باشد. بر اساس قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) که از سال گذشته آغاز شد، شرکت‌های فناوری باید برای مقابله با محتوای مخرب در پلتفرم‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهند.

کمیسیون اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تحقیقات عمیقی را در فیس بوک و اینستاگرام به دلیل نگرانی از اینکه آنها به اندازه کافی برای مقابله با خطرات کودکان انجام نمی دهند، انجام دهد.

در بیانیه این سازمان آمده است که کمیسیون نگران است که سیستم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام و الگوریتم‌های آن‌ها احتمالاً اعتیادهای رفتاری در کودکان و همچنین اثرات «لانه خرگوش» ایجاد کند. علاوه بر این موارد، کمیسیون همچنین نگران روش های تضمین سن کاربر و احراز هویت پیاده سازی شده توسط متا است.

به طور خاص، نگرانی های تنظیم کننده مربوط به دسترسی کودکان به محتوای نامناسب است. متا اعلام کرده است که اکنون ابزارهای آنلاینی برای محافظت از کودکان دارد.

سخنگوی این شرکت گفت: ما می خواهیم کاربران جوانتر تجربه آنلاین ایمن و متناسب با سن داشته باشند. از سوی دیگر، ما یک دهه را صرف توسعه بیش از 50 ابزار و سیاست برای محافظت از آنها کردیم. کل صنعت با این چالش مواجه است و ما مشتاقیم جزئیات بیشتری از فعالیت های خود را با کمیسیون اتحادیه اروپا به اشتراک بگذاریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا