سلامت خانواده

درخواست وزیر بهداشت از مردم ؛ به اسکن ملی “نه به تصادف!” پیوستن

تعطیلات نوروز طی چند روز آغاز می شود ، با حجم سفر و ترافیک حومه در جاده ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد. به گفته مقامات وزارت بهداشت ، خطای انسانی علت 2 ٪ تا 5 ٪ حوادث جاده ای است که سالانه 6000 نفر قربانی تصادفات در جاده های کشور می شوند.

وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به دلیل اهمیت اطلاع رسانی و هشدار دادن به جامعه در مورد صحت رانندگی و کاهش میزان تصادفات در کشور ، اسکن “نه تصادف” را آغاز کرده است. محمد رضا ظفر قندی ، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی ، در یادداشتی نوشت:

“من با یک سؤال شروع می کنم ، و زندگی یک انسان چگونه است؟ از نظر اعتقاد ، اساس ما آیه 2 سورات الماعده است که می گوید: من آن را زندگی می کنم شما هستید من زندگی می کنم مردم ؛ یعنی اگر حتی مرگ فرد را کاهش دهیم ، همه انسانها را نجات داده ایم.

در این حالت ، همه ما پیروز خواهیم شد و برای این منظور است که ما در تلاش هستیم تا به خدا ارزش زیادی برای زندگی انسانها بدهیم. او زندگی انسان را عزیز می داند. به همین دلیل واجب ترین واجب در زندگی انسان بسته است. به عنوان مثال ، نماز واجب ترین آنهاست. حکم فقهی و مذهبی این است که اگر می بینید که یکی در حال غرق شدن است ، باید نماز را بشکنید و او را نجات دهید!

زندگی بشر بسیار مهم است ، بنابراین هدف از راه اندازی اسکن ملی “نه تصادف!” بیان این آموزه مهم است که زندگی انسان بسیار مهم و با ارزش است. تمام کمک ها و ظرفیت های ما باید جمع شوند تا بتوانیم وضع موجود را اصلاح کنیم. مسئله مهمی که هر مدیر ، هر مسئولیت ، هر فرماندار باید از خود بپرسد ، این است که زندگی انسان چقدر مهم است و چقدر ارزشمند است. هزینه صرفه جویی و صرفه جویی در مردم چقدر است؟ به عنوان یک مدیر ، چقدر پول برای سلامت مردم هزینه می کنیم؟ چقدر با سلامتی مردم همدردی می کنیم؟ آیا ما سازماندهی می کنیم؟ این شاخص است.

در اینجا من توجه همه مقامات را به چند مورد جلب می کنم: اکنون در برخی از کشورها قصد دارند تعداد کشته ها را به صفر برساند. این بدان معناست که برنامه آنها رسیدن به صفر است ، چرا؟ زیرا زندگی انسان برای آنها مهم است و نگران آن هستند. آنها همه برنامه ها را تنظیم کردند.

برای دستیابی به این هدف ، برنامه های تحقیقاتی در حال برنامه ریزی هستند. مرگ و میر قابل پیشگیری را شناسایی کنید. آنها علل رسیدن به صفر را تجزیه و تحلیل می کنند. ما همچنین باید جزم کنیم و ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم. هرکسی که در زمینه کار خود ببیند ، چگونه می تواند این مسیر را طی کند؟ قدم ها را با هم بردارید کمک کنید و قدم بردارید.

طرح ملی “نه به تصادف!” بحثی نیست که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. دو سال پیش ، هنگامی که تعداد کشته شدگان در نوروز 2 منتشر شد ، من نوشتم و هشدار دادم که رئیس جمهور فقید آیت الله کشوری. من هیچ مسئولیتی نداشتم

هیچ یک از ما نباید بی تفاوت باشیم. آمار تلفات تلفات در حال افزایش است. این شیب رو به بالا بسیار مهم است. این فقط یک شماره نیست. به نظر می رسد که هر مرگ پایان یک زندگی است ، اما در واقع آغاز رنج و حتی گاهی اوقات شروع به سقوط زیر خط فقر یک خانواده می کند. بعضی اوقات می شنوم که آرزوی حادثه این است که بتوانیم از ویلچر بلند شویم ، دست فرزندش را بگیر و راه بروند. گاهی اوقات یک خانواده با یک تصادف در زیر خط فقر قرار می گیرند. این یک درد بی نهایت است! به همین دلیل اسکن ملی امسال “بدون تصادف!” ما در دولت مطرح کردیم. اما این فقط کار دولت نیست ؛ قوه مقننه ، قوه قضاییه ، پلیس و همه باید یک قدم به جلو بردارند. ما می بینیم که در عمل می خواهیم چه کاری انجام دهیم و تمام تلاش خود را انجام دهیم.

من انتظار دارم که همه همکارانم در وزارت بهداشت وظایف خود را با حداکثر قدرت و شفقت انجام دهند. امیدوارم در اسکن ملی “نه به تصادف!” همه همکاران من در سازمان اضطراری کشور فعالیت های خود را بهینه و به روز می کنند.

ما می دانیم که منابع ما محدود است ، اما گاهی اوقات با رفتار دلسوزانه ، خلاقیت و بررسی مؤثر و به موقع ، می توانیم نتیجه بهتری کسب کنیم و خوب است بگوییم که می توانیم تمام جاده ها را بسازیم ، گلو و نقاط پرخطر را شناسایی کنیم و اولین نکته این است که این اقدامات کوتاه است.

نکته دوم این است که چنین اقداماتی به منابع زیادی و یک برنامه طولانی مدت نیاز دارند. گفتن اتومبیل های امن یک هدف خوب است ، اما زمان آن است که مصرف کننده و پر هزینه است. امسال به نوروس نمی رسد. اما ما نمی توانیم از دست دادن هزاران نفر در تصادفات برخورداریم.

آمار به ما می گوید که بیش از 5 ٪ از تعداد کشته ها خطای انسانی است ، زندگی انسان در مواجهه با زندگی انسان است و من التماس می کنم که حساس باشم و بی تفاوت نباشم. ما توانایی اصلاح خطای انسانی در رانندگی را داریم. ما باید این مسئله را مرتباً تبلیغ کنیم تا پرورش دهیم. زن در سمت راست به معنای این است ؛ وقتی خدا می گوید: “انسان سیزده خsr، الزیدین امنو وت آنها کار کردند کارهای خوب وت فراخوانی درست وت فراخوانی با صبر؛؛؛؛ در حقیقت انسان آسیب می رساند مگر اینکه کسانی که ایمان آورده اند و کارهای خوبی انجام می دهند و یکدیگر را برای درست و صبر سفارش می دهند. یک نمونه از توصیه درست توصیه رانندگی ایمن است.

اکنون با بقیه عوامل چه می کنیم؟ ما باید اصلاح و ادعا کنیم و نباید بی تفاوت باشیم. ما می خواهیم همه چیز با قدرت و ناامیدی و خسته اصلاح شود. تصحیح نقاط پرخاشگرانه و تصادفی مهم است. اصلاح اتومبیل و تبدیل شدن به اتومبیل های ایمن بسیار مهم است.

در این حالت ، وضعیت سیستم ما در وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ، اضطراری ، انتقال سریع صدمات بسیار مهم است. برخی از زخمی های ما ، اگر در اثر خونریزی بمیرند ، مربوط به مدت طولانی انتقال به مراکز پزشکی است.

با داروی قوی امروز و شاخصی که در زمینه های مختلف از جمله آسیب ما در کشور داریم و باید بتوانیم مجروحان را به سرعت نجات دهیم. به اندازه کافی خون و سر من بدهید زیرا بیشتر مجروحان ما جوان هستند ، اگر درست و به موقع به مرکز بهداشت برسیم ، جان شما را نجات خواهیم داد.

ما در طول جنگ تجربه کردیم. ما تمام تلاش خود را برای قطع فاصله از خط مقدم به وهله اول انجام دادیم که در آن می توان مجروحان را منتقل کرد ، پست و نجات ، اضطراری ، فوریت های میدانی و بیمارستان میدانی را انجام داد و جان بسیاری را نجات داد. یک جنگجوی مجروح چه آیا چیزی به شهادت رسیده است؟ در نتیجه خونریزی ، در نتیجه ترک خوردگی ، کبد یا طحال ، خونریزی می کند و زندگی خود را از دست می دهد. برای جلوگیری از مجروحان برای این آسیب بسیار مهم است. ما پست های نجات را به خط مقدم آوردیم و بیمارستان های میدانی را ساختیم.

بیمارستانی که محکم و پر از تجهیزات بود. این افتخار تمام وقت جامعه پزشکی است. از آنجا که جامعه پزشکی این کار را انجام داد که شما طی ده دقیقه تا یک چهارم در بیمارستان میدانی زخمی شده اید. در اینجا داستانی است که ما باید سعی کنیم به اضطراری کمک کنیم. به پلیس کمک کنید برای کمک به مردم ؛ آمبولانس ها را باز کنید. اینها پرهزینه نیستند.

به تازگی ، در ملاقات با معاون رئیس جمهور محترم ، دکتر آرف و تیمی که در آن کار می کنیم ، فرمانده حسینی ، فرمانده پلیس جاده ، که در این زمینه نگران است ، اظهار داشت که اگر بتوانیم در این مدت کوتاه مهندسی یا اصلاح همه جاده ها را انجام دهیم ، می توانیم این کار را انجام دهیم. برای گرفتن تعداد و رقمی که وی داد معنی دار بود. رئیس پلیس گفت اگر این کار را در مناطق پرخاشگرانه انجام دهیم که هزینه کم داشته باشد ، می توانیم از حدود 2 ٪ تصادفات و مرگ و میر جلوگیری کنیم. خیلی زیاد است!

ما خانواده های کمتری در ایران داریم که در اثر تصادفات ترافیکی آسیب دیده اند. هنگامی که در دولت ، مسئله موضوع اسکن ملی “تصادف نیست!” من آن را دادم ، دیدم که همه اعضای دولت نگران این موضوع هستند. حتی وزیر ارتباطات گفت که چرا سهم ما را مشخص نکردید؟ یعنی ما می توانیم از نظر الکترونیک ، تلفن های همراه ، هشدارهای زیاد در مورد تلفن همراه و غیره استفاده و کمک کنیم.

فرمانده مومنی ، وزیر کشور ، گفت که ما جلسه فرمانداران را برگزار خواهیم کرد و در مورد این بحث ها با فرمانداران صحبت خواهیم کرد. این اسکن یک جنبش جمعی است. اما چگونه مداخلات می تواند بر کاهش مرگ و میر و تصادفات تأثیر بگذارد؟ برخی از مداخلات توسط سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد شده است که خوب است. برخی از مداخلات که مطالعات علمی غیر از سازمان بهداشتی است ، و برخی از مداخلات برای ما بومی است و ما می توانیم فکر و ایده داشته باشیم. نقش اجرای قانون پلیس بسیار مهم است. این پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی است.

بسیاری از مکان ها در کشورهای مختلف ، هنگامی که می خواهند مرگ را پایین بیاورند ، ایستگاه ها را ترک کنند و کسی که آگاهی کافی ندارد متوقف می شود و به دلیل مواد مخدر ، الکل یا هر چیز دیگری جریمه سنگینی دارد. گاهی اوقات زندانی می شود. ایمنی جاده ها و نقاط حادثه ای که من دادم می تواند با ایده های بالا یا بهتر باشد. وسایل نقلیه ایمن و مراقبت های بعد از حادثه ، که مربوط به وزارت بهداشت است ، می توانیم آسیب و کشته شدن تصادفات را کاهش دهیم. اگر انتقال سریع باشد و ما در بیمارستان ها آماده هستیم. همه دستیاران در زمینه ها آسیبپزشکی اورژانس ، بیهوشی ، دستیاران ارتوپدی و جراحی جراحی مغز و اعصاب باید به خوبی انجام شود و تحت عمل جراحی قرار گیرد.

حدود نیمی از تصادفات در صحنه حادثه رخ می دهد که توسط پلیس و فرهنگ می تواند توسط قانون اصلاح شود ، اما در مورد آن چیست؟ یک مقدار در جاده و یک مقدار در بیمارستان ها ؛ در مرحله بیمارستان ، اگر ما قوی عمل کنیم ، این مطالعه نشان می دهد که حدود 2 تا 5 درصد از مرگ را کاهش می دهد.

ایستگاه های بازرسی همان راننده تعداد تصادفات را 5 ٪ کاهش داده است و اسکنرهای ایمنی جاده 5 ٪ تعداد تصادفات را کاهش داده اند و تصحیح نقاط تصادف ، مانند تقاطع ، زمینه یا سمت راست ، تعداد ترافیک و فناوری جدید و فناوری خرابی های جدید و فن آوری ها است. این فقط یک دستگاه نیست.

نمی توان گفت فقط پلیس این کار را انجام می دهد. بسیار پیچیده است ، مجلس باید بیاید ، قوه قضاییه باید بیاید ، همه باید بیایند ، کل ملت باید در محل کار باشد و برای همه ما ، جوانان ما باید مهم باشند.

مسئله دیگر استفاده از کلاه ایمنی است. علت مرگ این شهر با خارج از شهر متفاوت است و بیشترین سهم موتورسواران بدون کلاه ایمنی است.

دیدن این صحنه در بیمارستان ها ، جایی که پدر یک موتورسوار جوان که هیچ کلاه ایمنی با یک برانکارد در بیمارستان فشار نمی آورد ، و گاهی اوقات با وجود تمام تلاش ها ، بسیار تلخ و تاسف آور است.

من انتظار دارم که شرکت هایی که در حمل و نقل حرکتی در کشور فعال هستند ، کلاه ایمنی را برای موتورسواران اجباری کنند و نباید فکر کنیم که فقط پلیس باید قانون را اجرا کند. ما نباید همه مسئولیت ها را بر عهده پلیس بگذاریم.

هر کسی در هر نقطه می تواند برای بهبود و جلوگیری از تصادفات ، انجام این کار و استفاده نکردن از کلاه ایمنی در موتورسواران در شهرها اقدام کند. اگر نیمی از این موتورسواران از کلاه ایمنی مراقبت کنند ، مرگ و میر ناشی از این بحث در مردان و زنان حدود 2 ٪ کاهش می یابد و ما باید از تجربه سایر کشورها استفاده کنیم. در سوئد ، آنها “چشم انداز صفر” دارند. یعنی هدف قرار دادن صفر تلفات تلفات دارای حوادث ترافیکی است و با برنامه هایی که آنها به طور مرتب تحقیق می کنند ، نقاط ضعف را شناسایی و اصلاح می کنند.

مهندسی ایمنی جاده ، مدیریت سرعت ، تولید وسایل نقلیه ایمن و آموزش و پرورش ، کاری که در کوتاه مدت می توانیم انجام دهیم ، آموزش و فرهنگ است و آموزش باید در کار باشد ، به این معنی که کودکان و دانش آموزان در این موضوع درگیر بودند و در کشور ما ، دستیار پلیس بسیار مؤثر بود.

در ژاپن قوانین سختگیرانه ای را تحمیل کرده است. حتی اگر کسی با شرایط ناخودآگاه و مصرف الکل رانندگی کند ، حبس و جریمه سنگینی دارد. در آنجا ، شبکه های دوچرخه سواری آموزش مدرسه را ایجاد کرده اند و جریمه در کانادا برای استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی حدود 2 دلار است.

سرانجام ، هر یک از ما با مردم دلسوز هستیم ، یک زندگی را حفظ کنیم ، همه را با هم انتظار داشته باشیم و با یک قدم ، با یک توصیه ، هشدار ، یک توصیه ، یک میزبان ، از حادثه جلوگیری کنیم.

هرکدام در سازمان های ما این شرایط را تحت فشار قرار می دهند و امیدوارند که آنچه اتفاق می افتد سلامتی مردم و رضایت خدا باشد ، در پایان من کل ملت ایران را به اسکن ملی “نه تصادف” دعوت می کنم! به دوستان و نزدیکان خود بپیوندید و دعوت کنید تا به این اسکن بپیوندند.

به طور خاص ، من از ورزشکاران ، هنرمندان و همکاران رسانه ای و همکاران خود در سیستم بهداشت و درمان می خواهم که “به طور تصادفی!” به همه مخاطبان و هواداران خود بپیوندید و به “به طور تصادفی!” بپیوندید.

لطفا بی تفاوت نباشید! بیایید وضع موجود را اصلاح کنیم! “

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا