اخبار سلامت

درخواست جذب سالانه 15000 نیروی پرستاری

محمدتقی جهانپور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود 100 هزار نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم، اظهار داشت: زمانی که پرستاری به دلیل اتمام طرح یا مهاجرت از سیستم درمانی خارج می شود. یا بازنشستگی، 200 ساعت کار اضافی را بر سایر پرستاران تحمیل می کند که باعث فرسودگی شغلی در جامعه پرستاری شده است.

وی افزود: رشته پرستاری خود سختی های زیادی دارد و فرسودگی شغلی ناشی از کمبود نیروی انسانی نیز این سختی ها را افزایش می دهد.

جهانپور با اشاره به اینکه در دو سال اخیر با تلاش دولت سیزدهم 16 هزار تخت بیمارستانی به کل تخت های کشور اضافه شده است، گفت: با وجود این تامین پرستار، پرستار کافی برای این امر وجود ندارد. تعداد تخت ها البته در سال گذشته بیش از 8000 پرستار جذب شدند اما باید تامین نیروی انسانی برای خدمت رسانی به مردم با توجه به این تعداد تخت نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: عدم تناسب تعداد تخت های بستری با تعداد پرستار باعث می شود در ارتقای کیفیت خدمات پرستاری با مشکل مواجه شویم و پرستاران نیز به دلیل فشار کاری بیش از حد دچار صدمات شوند که یکی از آنهاست. دلایل مهاجرت و ترک نیروهای پرستاری می رود.

وی با بیان اینکه انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری سازمان نظام پرستاری استاندارد بستری پرستار تا بیمارستان را به طور دقیق تعیین و برای تحقق آن برنامه ریزی کنند، اظهار داشت: درخواست ما این است که در حداقل 15 هزار نفر در حوزه بالینی به جامعه پرستاری اضافه می شود. در حال حاضر میزان جذب و آموزش نیروی پرستاری کمتر از 100 هزار نفر است و افزایش تعداد نیرو با صدور مجوز برای استخدام نیروی پرستاری قابل انجام است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا