اخبار سلامت

درخواست از رئیس جمهور جهت تسریع در ایمن سازی ساختمان های ناایمن دولتی

مهدی پیرهادی; رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس به حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی اشاره کرد و گفت: در شرایط پیش آمده حادثه تلخ حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی جان ده‌ها شهروند تهرانی را به خطر انداخته بود. بار دیگر آتش نشانان دلیر شهرمان در خطر شعله و آتش رشادت و غیرت نشان دادند.

وی تصریح کرد: امیدوارم هشدارهای مکرر سازمان آتش نشانی در خصوص ایمن سازی ساختمان های ناایمن جدی گرفته شود و مسئولان متولی نسبت به هشدارهای سازمان آتش نشانی سریع، قاطع و قانونی برخورد کنند. بعد از این شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

پیرهادی گفت: ساختمان این بیمارستان جزو ساختمان های پرخطر است و پنج بار اخطار دریافت کرده است. سه بار در کمیته رفع خطرات منطقه ای بحث ناامنی بیمارستان ها مطرح شده و دستورالعمل های ایمنی به مالکان ابلاغ شده اما متاسفانه موضوع به درستی پیگیری نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: وجود حدود 20 هزار ساختمان بسیار خطرناک در کلانشهر تهران توجیهی ندارد. در رأس توجه، ایمن سازی ساختمان های امدادی، خدماتی و دولتی است و وجود ساختمان های ناایمن در این مجموعه ها به هیچ وجه قابل قبول نیست. در این راستا از رئیس جمهور و وزیر محترم تقاضا دارم دستور رسیدگی فوری را صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی سازمان ها و دستگاه هایی که برای امداد رسانی در این حادثه تلاش کردند قدردانی می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا