اخبار سلامت

درخشش نام 24 پرستار ایرانی در فهرست نخبگان علمی جهان

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، در جدیدترین رتبه بندی دانشمندان 2 درصدی برتر جهان که توسط دانشگاه استنفورد منتشر شده، اسامی 24 استاد پرستاری ایرانی به چشم می خورد. این دستاورد بزرگ مایه مباهات جامعه علمی و پژوهشی کشور به ویژه رشته پرستاری است.

این فهرست بر اساس داده های پایگاه داده اسکوپوس و با در نظر گرفتن 22 حوزه علمی و 174 زیرشاخه، محققان را بر اساس فرمول ترکیبی که شامل تعداد مقالات، منابع و سایر معیارهای علمی است رتبه بندی می کند.

حضور پررنگ اساتید ایرانی در این فهرست معتبر نشان از سطح بالای تحقیقات انجام شده در حوزه پرستاری در ایران و کمک به ارتقای جایگاه بین المللی این رشته می باشد.

موفقیت این اساتید می تواند الهام بخش نسل جوان محقق و دانشجوی پرستاری باشد تا با تلاش و پشتکار به دستاوردهای بزرگتری دست یابند.

این دستاورد نشان دهنده پیشرفت علمی کشور در حوزه بهداشت و درمان است و می تواند به ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور کمک کند.

بر اساس این گزارش، اسامی اساتید ایرانی حاضر در این فهرست شامل هادی حسنخانی و منصور غفوری فرد از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امیر وحیدیان عظیمی و عباس عبادی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، رضا قانعی قشلاق از دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حمید آسایش از علوم پزشکی قم، علیرضا خاتونی، علیرضا عبدی و امیر جلالی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سیدحمید شریف نیا از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، علی حسن پور دهکردی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، حمیدرضا خانکه از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، محسن ادیب باقری از علوم پزشکی کاشان، فریبا برهانی و دکتر وحید زمان زاده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهلقا دهقان و جمیلا فرخزادیان از دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ناهید دهقان نیری، علیرضا نیکبخت نصرآبادی و گودارزینس از دانشگاه علوم پزشکی کرمان. دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرتضی شمسی زاده از علوم پزشکی همدان، عباس بلوچی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، عیسی محمدی از دانشگاه تربیت مدرس و میلاد برجی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر اساتید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا