سلامت خانواده

دخالت سندیکاهای دارویی در انتخابات/ آقای وزیر تسلیم فشارها نشود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

محسن جلواتی یکی از اعضای هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه موضوع تضاد منافع در تخلف و جرم در همه جای دنیا مشهود است، اظهار داشت: در تمام دنیا آنها به این نتیجه رسیده اند که تضاد منافع زیرساخت بسیاری از فسادها در نهادها است. اجرایی است.

وی با بیان اینکه این موضوع در دستگاه های اجرایی، مقننه و … خطرناک است، گفت: متاسفانه در ایران نیز بحث تضاد منافع مشاهده می شود و باید دقت بیشتری شود.

عضو هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت ادامه داد: یکی از جاهایی که متاسفانه در سال های اخیر مغفول مانده و تضاد منافع در آن بیداد می کند سازمان غذا و دارو است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. زمان و تضاد منافع در این سازمان منجر به فساد شده است.

سوء استفاده از اطلاعات دولتی برای منافع شخصی

یکی از اعضای هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت تاکید کرد: متاسفانه هم بحث تعارض منافع و هم بحث قانون درهای گردان در این سازمان مطرح شده است. قانون درهای گردان به این معناست که فردی در یک شرکت خصوصی یا خصوصی مشغول به کار بوده و علایق خاصی داشته و به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو انتخاب شده است. وی پس از تصدی ریاست این سازمان از اطلاعات اداره کل برای منافع خود استفاده کرده است.

جلواتی افزود: متأسفانه گاهی شاهد بودیم که فردی از یک شرکت خصوصی یا خصوصی استعفا می دهد و آن را ترک می کند و به سازمان غذا و دارو منتقل می شود و با پایان یافتن دوران خدمتش دوباره به آن شرکت باز می گردد! این به معنای قانون درهای گردان است که به طور منظم از بخش خصوصی به بخش دولتی مهاجرت می کند و سپس به بخش خصوصی منتقل می شود. این موضوع یکی از مشکلات شکل گیری فساد است.

یکی از اعضای هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: در برخی موارد جزئی در سازمان غذا و دارو مشاهده شده که این فرد شرکت خصوصی نداشته اما باز هم از اداره اختصاصی آورده شده است. که چیز خوبی نیست، هرچند در این موارد بحث می شود که فرد از بخش دولتی آمده و در راستای منافع دولت کار می کند نه بخش خصوصی.

70 درصد ارز دارویی به 5 شرکت داده شد

وی گفت: متأسفانه تضاد منافع در حوزه دارو باعث شد که 70 درصد ارز دارویی به 5 شرکت داده شود و یا شرکتی که از آن به سازمان آمده اند بیشترین ارز را دریافت کرده و نوع ارز آنها. به شرکت های منتسب به آنها خاص بود، این موارد هم در رئیس سازمان غذا و دارو و هم در سمت مدیرکل سازمان دارو دیده می شد!

جلواتی با بیان اینکه طبق قانون همه از آزادی بیان برخوردارند، گفت: اما طبق همه تحقیقات، تضاد منافع یکی از دلایل اصلی فساد در این سازمان است.

دخالت اتحادیه های کارگری در امور حاکمیتی

وی با بیان اینکه پس از انتصاب وزیر بهداشت، افراد زیادی برای ریاست سازمان غذا و دارو به وی معرفی شدند، اظهار داشت: سوابق این افراد نشان می دهد که اکثر آنها تضاد منافع دارند و عجیب ترین چیز. این است که اخیرا انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و فعالان حوزه پزشکی این جرات را پیدا کرده‌اند که به جایی رسیده‌اند که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که اگر فردی تضاد منافع نداشته باشد، نمی‌تواند رئیس سازمان غذا و دارو باشد. سازمان مواد مخدر و چنین اظهاراتی برای جمهوری اسلامی ایران خطرناک است.

یکی از اعضای هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: دیده بان شفافیت و عدالت از وزیر درخواست می کند که زیر بار فشارها نرود چرا که این افراد به دنبال منافع خود هستند نه مردم و برای سلامت مردم مشکل ایجاد می کنند. مردم

نامزدها تضاد منافع دارند

جلواتی با بیان اینکه وزیر بهداشت باید در این زمینه مصمم باشد و از مردم به دور از تضاد منافع استفاده کند، گفت: وجود تضاد منافع در افراد پیشنهادی فعلی نقطه ضعف بزرگی است و اگر این اتفاق بیفتد ناظر شفافیت و عدالت است. بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد کرد. به اطلاع ملت شریف ایران از سوی رئیس جمهور و سایر مراجع خواهد رسید. دیده بان شفافیت و عدالت در راستای منافع افرادی که همواره نیازمند خدمات سلامت محور هستند گام برخواهد داشت و از وزیر بهداشت می خواهیم که به دور از تعصب و تضاد منافع انتخاب شایسته ای داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا