سلامت خانواده

دانش آموز بیمار در خانه بماند/ به مسئول بهداشت مدرسه اطلاع داده شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری ساری در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه هدف گذاری در کشور بهره برداری از ۴۵۰۰ مرکز اورژانس است، افزود: خوشبختانه تعداد زیادی مرکز اورژانس به ظرفیت کشور افزوده می شود. هر سال.” در کشور تعداد قابل توجهی است موتورلنس آنها برای ارائه خدمات در کلانشهرها و زمان تردد و اتوبوس های آمبولانس برای استفاده در حوادث، تجمعات و بحران های خاص فعالیت می کنند.

وی سالانه 20 میلیون تماس مردمی با اورژانس 115 در کشور را اعلام کرد و گفت: هر ساله تعداد تماس ها نسبت به سال قبل افزایش می یابد. پیش بینی می شود امسال 4 میلیون اورژانس 115 در کشور ثبت شود. تا پایان سال گذشته، 24 درصد از ماموریت های اضطراری مربوط به تروما و صدمات جسمی که بیشتر آن تصادفات رانندگی است.

معاون سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعزام آمبولانس برای خدمات رسانی به 750 هزار مصدوم حوادث رانندگی در سال گذشته یادآور شد: برخی از این حادثه دیدگان به صورت سرپایی مداوا و یا به مراکز درمانی منتقل شدند. هستند و متأسفانه تعدادی از آنها نیز جان خود را از دست دادند هستند.

نوری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های ما در فصل مدرسه حوادث رانندگی ناشی از عجله دانش آموزان و اولیا برای رسیدن به موقع در مدرسه است. سوابق بیماران و مجروحان برای اورژانس مهم است و اینکه به چه نوع بیماری مبتلا هستند و چه داروهایی مصرف می کنند در درمان موثر است.

وی ادامه داد: بهتر است اولیاء اطلاعات مدارک پزشکی و مصرف دارو به ویژه انسولین و داروهای ضد تشنج کودکان و دانش آموزان را در اختیار مسئولان مدارس قرار دهند. همچنین ممکن است برخی از بیماری های تنفسی و گوارشی در مدارس رخ دهد که در این صورت اگر دانش آموزی به بیماری مبتلا است و یا علائمی مانند تب و ضایعات پوستی ظاهر می شود بهتر است به مسئول بهداشت مدرسه اطلاع داده شود. زبان آموز او نباید در مدرسه باشد و باید تحت درمان و مراقبت قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا