علمی و فناوری

دانشمندان به‌زودی زبان گیاهان را ترجمه می‌کنند

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)دانشمندان در مراحل اولیه درک چگونگی ارتباط اجزای جهان طبیعی با یکدیگر هستند و فکر می کنند به زودی قادر خواهند بود بفهمند که طبیعت چه می گوید، در گزارش اسون باتک، معاون تحقیقات و دانش. تبادل و استادیار علوم گیاهی، که در ژورنال Conversation منتشر شده است، تحقیقات علمی جدید نشان می دهد که گیاهان درست مانند انسان ها با هم ارتباط برقرار می کنند.

باتکه می نویسد، گیاهان به جای چشم و گوش، از ترکیبات شیمیایی و سیگنال های الکتریکی برای برقراری ارتباط از طریق ریشه، خاک و حتی شبکه زیرزمینی قارچ ها به نام “Wood Wide Web” استفاده می کنند. این چیزها بخش آسان داستان بودند، اما ترجمه صحیح آنها در عمل دشوار است.

الکتروفیزیولوژی یک رشته علمی نسبتا جدید است که به مطالعه نحوه ارتباط و تفسیر سیگنال های الکتریکی در داخل و بین گیاهان می پردازد. به گفته وی، دانشمندان در حال ادغام فناوری های پیشرفته برای نظارت بر سلامت گیاهان هستند و با استفاده از سیگنال های الکتریکی که گیاهان برای برقراری ارتباط از آنها استفاده می کنند، می توانند درباره وضعیت گیاهان در محیط های کنترل شده مانند گلخانه ها اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این سیگنال ها می توانند اطلاعاتی مانند نیاز گیاه به آب، کمبود مواد مغذی یا مشکلات دیگر را منتقل کنند. دانشمندان بر این باورند که گیاهان بیشتر ارتباطات خود را در زیر زمین و از طریق یک “شبکه گسترده جنگل” انجام می دهند، بنابراین محققان مشتاق هستند راهی برای شنیدن و درک مکالمات الکتریکی آنها بیابند. وی افزود: اگرچه دانستن اینکه چمن باغچه به گل شمعدانی همسایه چه می گوید نیز جالب است، اما دانشمندان معتقدند که این تحقیقات می تواند به حفظ اکوسیستم های طبیعی و افزایش رشد گیاهان کمک کند و تاثیر بسزایی در افزایش پوشش گیاهی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا