سلامت خانواده

داروی دیابت خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را کاهش می دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از هلث دی نیوز، کووید در درازمدت ممکن است با علائمی مانند خستگی مزمن، مه مغزی و درد قفسه سینه ظاهر شود و هفته ها یا ماه ها پس از ابتلای اولیه به کووید، ادامه یابد. اعتقاد بر این است که میلیون ها نفر از این بیماری رنج می برند.

همانطور که محققان خاطرنشان کردند، یک مطالعه در سال گذشته نشان داد که بیماران دارای اضافه وزن یا چاق مبتلا به کووید که بلافاصله پس از عفونت متفورمین مصرف کردند، شانس ابتلای طولانی مدت به کووید را 41 درصد کاهش دادند.

دکتر کارولین برامانت، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «متفورمین هنگامی که به عنوان یک درمان سرپایی برای کووید-19 استفاده می‌شود، فواید بالینی دارد و در دسترس، ارزان و بی‌خطر است.»

مطالعه جدید به دنبال تعیین این بود که آیا مزایای مشابهی در بین افرادی که از متفورمین برای دیابت نوع 2 خود استفاده می کنند وجود دارد یا خیر.

محققان اطلاعاتی را در مورد 76000 آمریکایی که برای دیابت نوع 2 خود متفورمین مصرف می کردند، جمع آوری کردند.

میزان تشخیص طولانی مدت کووید در آنها با گروه دیگری شامل بیش از 13000 نفر مبتلا به دیابت که از متفورمین استفاده نمی کردند، مقایسه شد.

تیم تحقیقاتی دریافتند افرادی که متفورمین مصرف می‌کنند ۲۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به کووید۱۹ طولانی‌مدت یا مرگ در طی ۶ ماه پس از کووید ۱۹ هستند.

اما چگونه ممکن است این دارو بدترین اثرات کووید را از بین ببرد؟

محققان در بیانیه ای گفتند: دانشمندان نمی دانند که چگونه متفورمین می تواند از کووید طولانی مدت جلوگیری کند، اما آنها حدس می زنند که ممکن است مکانیسم های متعددی در کاهش التهاب، کاهش سطوح ویروسی و سرکوب تشکیل پروتئین های مرتبط با این بیماری دخیل باشد. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا