سلامت خانواده

داروی جدید سرطان کشنده ریه تایید شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، مهم این است که داروتارلاتاماب“این فقط برای بیمارانی است که تمام گزینه های درمانی دیگر را برای سرطان ریه سلول کوچک در مرحله گسترده انجام داده اند.

دکتر “آره برادنرمعاون اجرایی پژوهش و توسعه و مدیر ارشد علمی گفت: تایید تارلاتاماب این یک لحظه مهم برای بیمارانی است که در حال مبارزه با سرطان ریه سلول کوچک در مرحله پیشرفته هستند. این دارو به بیمارانی که نیاز فوری به درمان‌های نوآورانه دارند امید می‌دهد و ما مفتخریم که این درمان مؤثر و مورد انتظار را به آنها ارائه می‌کنیم.»

در یک محاکمه، تارلاتاماب امید به زندگی بیماران را سه برابر کرد و میانگین بقای آنها 14 ماه بود. 40 درصد از کسانی که این دارو را دریافت کردند به درمان پاسخ دادند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که علیرغم اثربخشی داروها، یک عارضه جانبی جدی به نام سندرم آزادسازی سیتوکین دارد. این سندرم زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بیش از حد کار کند و علائمی مانند هجوم بردنباعث ضربان قلب سریع و فشار خون پایین می شود.

در سرطان ریه سلول کوچک، بیماری معمولاً تا زمانی که تشخیص داده می شود به خارج از ریه نیز گسترش یافته است. درمان استاندارد شیمی درمانی همراه با ایمونوتراپی است که حدود دو ماه به عمر بیماران می افزاید.

اکثر بیماران با وجود انجام شیمی درمانی و ایمونوتراپی آنها تنها 8 تا 13 ماه پس از تشخیص زنده می مانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا