بهداشت و درمان

داروی ترکیبی خوراکی دیابت در کشور تولید شد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دیابت نوع 2 که در گذشته به دیابت بزرگسالان معروف بود، حدود 90 درصد از موارد دیابت را تشکیل می دهد. این نوع دیابت که با قند خون بالا، مقاومت به انسولین و کمبود نسبی انسولین مشخص می‌شود، عمدتاً در نتیجه چاقی و عدم ورزش ایجاد می‌شود. برخی از افراد از نظر ژنتیکی بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

رضا کریمی مستوفی مدیرعامل شرکت داروسازی اکتورکو اظهار داشت: داروی تریتیس که ترکیبی از متفورمین، امپاگلیفلوزین و لیناگلیپتین است با سه مکانیسم اثر متفاوت باعث کاهش قند خون در بیماران دیابتی می شود. در تولید این دارو از ترکیب فناوری کند رهش و سریع رهش برای مواد موثره دارو برای کنترل بهینه و طولانی مدت قند خون بیماران دیابتی استفاده شده است.

وی با اشاره به آمارهای متفاوتی که از بیماران دیابتی در کشور منتشر شده است، گفت: حداقل 11 درصد از جمعیت بالای 20 سال کشور به دیابت مبتلا هستند که نزدیک به نیمی از این بیماران از این بیماری اطلاعی ندارند. امروزه استفاده از داروهای ترکیبی با کمترین تعداد قرص مصرفی در روز و با اثربخشی بالا، تحول بزرگی در کنترل دیابت ایجاد کرده و موفقیت درمان را افزایش داده است.

مستوفی خاطرنشان کرد: امپاگلیفلوزین موجود در قرص تریتیس با کاهش مرگ و میر ناشی از عوارض بیماری های قلبی عروقی، نارسایی قلبی یا بیماری های کلیوی دیابتی همراه است. مصرف این دارو در افراد دیابتی می تواند خطر مشکلات مربوط به نارسایی قلبی عروقی و کلیوی را کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکتاورکو با اشاره به تلاش گسترده فناوران این شرکت برای مقابله با دیابت گفت: این مجتمع دارویی تاکنون داروهایی مانند گلوکوفاژ، امپاور، امپاور پلاس، دیپتا، دیپتا پلاس، سیگومت، گلای پاور، گلوداپ، گلوداپلاس را تولید کرده است. و گلوکوان ها. ، گلیستا، گلایکوور و … به درمان دیابت در کشور کمک کرده اند.

مستوفی بیان کرد: داروی تریتیس که با آخرین فناوری در شرکت داروسازی آکتورکو تولید شده بود اردیبهشت ماه سال جاری در اختیار بیماران دیابتی قرار گرفت.

مدیرعامل اکتورکو در پایان با اشاره به تولید نزدیک به 400 فرآورده دارویی در 15 حوزه درمانی در این شرکت که شامل طیف وسیعی از داروهای بیماری های عمومی تا انکولوژی و داروهای پرخطر، هورمونی و بیولوژیک است، گفت: شرکت Pharmaceuticals and Supplements Primary نیز در زمینه تولید داروی شیمیایی و بیولوژیکی برای کنترل و درمان بیماری های غیرواگیر فعال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا