سلامت خانواده

داروهای لاغری حتما باید با تجویز پزشک باشد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بهزاد حاتمی درباره داروهای ضد دیابت و کاهش وزن گفت: این داروها با کاهش اشتها و مصرف همراه با رژیم غذایی و ورزش باعث کاهش وزن می شوند. تاثير گذار است، اما نکته اصلی اینجاست که بدون آن تاثير گذار اینطور نیست، بنابراین این داروها به هیچ وجه نمی توانند جایگزین رژیم غذایی و ورزش در کاهش وزن شوند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم برای شروع مصرف این دارو در افراد دارای اضافه وزن یا چاق باید بر اساس عوارض و فواید آن باشد. و مصرف شود.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: فرد در حین مصرف دارو از نظر بروز عوارض باید تحت نظر پزشک باشد و ادامه یا قطع دارو نیز به صلاحدید است. از دکتر

حاتمی با اشاره به اینکه در بزرگسالانی که BMI بالا یا بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت نوع 2 و چربی خون بالا دارند، با نظر پزشک می توان این دارو را برای کاهش وزن انتخاب کرد، گفت: این داروها تزریقی هستند. مخفیانه روزانه مصرف می شود، مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

وی افزود: افرادی که مبتلا به پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) یا کسانی که سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان تیروئید دارند، استفاده از داروهای کاهش وزن ممنوع است.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عوارض داروهای کاهش وزن ساکساندا وی بیان کرد: تهوع، استفراغ و اسهال از عوارض این دارو است که میزان بروز آن از خفیف تا متوسط ​​متغیر است و در بیشتر موارد با گذشت زمان بهبود می یابد.

حاتمی خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی اگر همزمان با لیراگلوتبد و انسولین، از داروهای کاهش وزن استفاده کنید، ممکن است از هیپوگلیسمی رنج ببرند.

وی با اشاره به عوارض جدی اما کمتر شایع داروهای کاهش وزن افزود: التهاب لوزالمعده، بیماری های کیسه صفرا از جمله سنگ کیسه صفرا و التهاب کیسه صفرا و نارسایی کلیه از عوارض خطرناک مصرف است. خارج از محل داروهای ضد دیابت و کاهش وزن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا