اخبار سلامت

داروهای سقط جنین در بازار به صورت قاچاق وارد کشور می شوند

صابر جباری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، علل فرهنگی مانند عدم تمایل به بچه دار شدن، بارداری نابهنگام و مسائل اقتصادی را سه دلیل اصلی سقط جنین در ایران عنوان کرد و اظهار داشت: در عین حال. ، دسترسی آسان به داروهای سقط جنین وجود دارد. وی جنین را یکی از عوامل سقط عمدی دانست. کل فرآیند تولید، توزیع و مصرف داروهای سقط جنین باید در سامانه Titec سازمان غذا و دارو ثبت شود و به همین دلیل احتمال نشت این داروها از داخل شبکه بیمارستانی تقریباً صفر است زیرا این داروها برای بیماران تجویز می شود. به دستور پزشک، بنابراین اکثر داروهای سقط جنین جنین هایی که در بازار آزاد در اختیار مردم قرار می گیرد، داروهای قاچاق هستند که به صورت چمدانی وارد کشور می شوند.

پیامدهای کشنده سقط جنین برای زنان

رئیس مرکز جمعیت جوانان، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت هشدار داد: سقط جنین در تمام دنیا اثرات جسمی و روانی ثابتی دارد. از عوارض جسمی سقط جنین می توان به عفونت و خونریزی تا حد مرگ و عوارض روانی برای مادران اضطراب، استرس و پشیمانی اشاره کرد و حتی در دنیا موارد زیادی از خودکشی در بین مادران دارای سابقه سقط مشاهده شده است.

خطرات داروهای سقط جنین در بازار سیاه

جباری تاکید کرد: توصیه می کنیم زوج ها عمدا فرزند خود را سقط نکنند. اگر داروهای سقط جنین از انواع قاچاق باشد، احتمال اینکه دارو عوارض شدید داشته باشد یا اصل نباشد بسیار زیاد است، بنابراین باید نگاه به سقط جنین اصلاح شود تا افراد از انجام این عمل دست نکشند.

نجات کودکان از سقط جنین در کشور

رئیس کانون جوانان جمعیت وزارت بهداشت از نجات 4700 جنین از زمان اجرای طرح نفس در سه سال اخیر در کشور خبر داد و گفت: تمرکز اصلی این طرح بر مشارکت گروه های مردمی و مردمی است. سازمان هایی در کنار گذاشتن والدین از سقط جنین عمدی. .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا