سلامت خانواده

داروهای سرطان نیز می توانند پیشرفت آلزایمر را کاهش دهند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو محققان گزارش دادند که این داروها، آنزیمی به نام ایندول آمین -2،3- دی اکسیژناز آنها IDO1 را مسدود می کنند.

به گفته محققان، مهارکننده های IDO1 به عنوان درمانی برای سرطان هایی مانند ملانوماسرطان خون و سرطان سینه در حال توسعه هستند. این داروها با مسدود کردن توانایی سلول های سرطانی برای فرار از سیستم ایمنی با سرطان مبارزه می کنند.

به گفته محققان، با این حال، این داروها ممکن است قادر به درمان مراحل اولیه بیماری نیز باشند دژنراتیو مغز مانند آلزایمر است، زیرا همین آنزیم در مشکلات مربوط به نحوه سوخت رسانی به سلول های مغز نقش دارد.

دکتر کاترین اندرسنمحقق ارشد دانشگاه استنفورد گفت: مهار این آنزیم، به‌ویژه با ترکیباتی که قبلاً در آزمایش‌های بالینی انسانی برای سرطان آزمایش شده‌اند، می‌تواند گام بزرگی در یافتن راه‌هایی برای محافظت از مغز ما در برابر آسیب‌های ناشی از پیری و انحطاط باشد. عصبی باش.”

محققان توضیح دادند که آنزیم IDO1 می تواند تریپتوفانهمان مولکولی در بوقلمون که می تواند باعث خواب آلودگی شود، به ترکیبی به نام کنورین تجزیه کنند

به گفته محققان، تولید کنورین در بدن، نقش مهمی در سوخت رسانی به مغز با استفاده از قند خون (گلوکز) دارد.

محققان در موش های آزمایشگاهی دریافتند که وقتی IDO1 بیش از حد است کنورین تولید می کند، با انرژی مورد نیاز برای تقویت سیناپس های مغز تداخل می کند.

اما محققان دریافتند که سرکوب IDO1 باعث افزایش جریان انرژی به سیناپس‌ها در موش‌ها و بازیابی عملکرد صحیح مغز می‌شود.

محققان می گویند مغز برای سوخت بسیاری از فرآیندها به گلوکز وابسته است، بنابراین توانایی استفاده از آن را از دست می دهد موثر گلوکز برای متابولیسم و ​​تولید انرژی می تواند باعث کاهش متابولیک و به ویژه کاهش شناختی شود.

به گفته محققان، یکی از فرضیه های مطرح شده در مورد بیماری آلزایمر این است که تجمع پروتئین های سمی مانند آمیلوئید به من بگو و تائومتابولیسم قند خون مورد نیاز برای تغذیه مغز سالم را مختل می کند.

محققان با مطالعه مدل موش آلزایمر که در آن پلاک آمیلوئید یا گره ها تائو آنها متوجه شدند که مسدود کردن IDO1 از عملکرد مغز در برابر هر دو نوع پروتئین سمی مغز محافظت می کند.

محققان معتقدند که کنورین با تجمع آفات آمیلوئید و تائو در مغز بیش از حد فعال می شود.

اندرسن استنفورد در یک بیانیه خبری گفت: «ما شگفت زده شدیم که این پیشرفت های متابولیک نه تنها در حفظ سیناپس های سالم، بلکه در نجات رفتار بسیار مؤثر بود. زمانی که ما به موش ها دارو دادیم که این مسیر کنورین آنها در تست های شناختی و حافظه عملکرد بهتری داشتند.”

به گفته محققان، گام بعدی آزمایش مهارکننده های IDO1 در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا