بهداشت و درمان

داروهای تک نسخه ای مشمول بیمه و منابع دولتی نیستد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، نازیلا یوسفی گفت: داروهای خارج از فهرست و تک نسخه از تنوع بالایی برخوردار بوده و معمولا برای تعداد کمی از بیماران درخواست می شود، اما از آنجایی که این داروها باید در یک نسخه تهیه شوند. مدت زمان کوتاهی مانند سایر داروهای دارای مجوز ثبت در کشور از نظر اثربخشی، ایمنی و کیفیت امکان بررسی و کنترل دقیق کارشناسی را ندارند.

وی ادامه داد: این داروها طبق قانون با استفاده از منابع دولتی مشمول بیمه نامه ها و بیمه نامه های حمایتی غیر بیمه ای نمی شوند بنابراین از نظر اقتصادی بار مالی بالایی برای بیماران دارند.

به گفته دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست داروهای ایران، علیرغم اینکه سازمان غذا و دارو بارها از پزشکان خواسته است از تجویز خارج از فهرست دارویی کشور خودداری کنند و در این راه تمام تلاش خود را می کند. برای ارائه داروهای تک نسخه ای به لیست. دارو استفاده می شود.

یوسفی همچنین به از سرگیری فعالیت دبیرخانه کارگروه بررسی و تدوین فهرست داروهای ایران طی دو سال گذشته اشاره و اظهار کرد: 59 مولکول وارد لیست دارویی شده که 24 مولکول آن شامل داروهای پرمصرف تک نسخه ای است. که اکنون می توان از طریق مسیرهای امن تر و راحت تر به دست آورد. دارای مجوز ثبت در کشور و در دسترس بودن بیماران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا