سلامت خانواده

خیاطی که هرگز نمی خوابد/ عکس

نادیا زکالوند: «نوین ناک می کیم» زنی ۴۹ ساله است که در شهر لانگ آن زندگی و خیاطی می کند. این زن در این شهر با نام های «جهش یافته بی خواب» یا «خیاطی که هرگز نمی خوابد» شناخته می شود و البته از اینکه مردم چنین لقب هایی به او داده اند، ناراحت نیست. او هر دو نام مستعار را کاملا مسما می داند.

خانم نوین ناک می کیم چندین دهه است که نخوابیده و جالب اینکه این کم خوابی کوچکترین تاثیر منفی روی سلامتی او نداشته است.

نوین ناک می کیم می گوید که او با توانایی عملکرد بدون خواب به دنیا نیامده است، اما از زمانی که دختر کوچکی بوده خود را شرطی کرده است که تا دیروقت بیدار بماند.

آن زمان آنقدر به مطالعه علاقه داشت که شب ها تا دیروقت بیدار می ماند و کتاب می خواند و بعدها که خیاطی می کرد تا دیروقت بیدار می ماند و سفارشات مشتریانش را تکمیل می کرد و به موقع تحویل می داد. او این کار را انجام داد تا اینکه متوجه شد دیگر نیازی به خوابیدن ندارد، بنابراین خواب از برنامه روزانه او حذف شد.

او می گوید به راحتی به این توانایی دست پیدا نکرده است، روزهای اول مدام در حین خیاطی به خواب می رفت یا در کارش اشتباه می کرد. اما او این روند را آنقدر تکرار کرد که به این توانایی دست یافت که همیشه بیدار بماند.

خیاطی که هرگز نمی خوابد/ عکس

ویتنام به عنوان سرزمین مردمان بی خواب شناخته می شود و خانم نوین ناک می کیم حداقل سومین فردی است که می تواند چندین دهه بدون خوابیدن حتی یک شب زندگی کند.

منبع:

odditycentral

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا