بهداشت و درمان

خوردن قارچ سمی بعد از پُختن هم خطر دارد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر لطفعلی با تاکید بر اینکه حرارت و پختن نمی تواند سموم قارچ های سمی را از بین ببرد، افزود: سمیت قارچ هرگز با جوشاندن، سرخ کردن و یا حرارت دادن کاهش نمی یابد.

وی با بیان اینکه برخی از این قارچ های سمی دارای عوارض پوستی هستند، گفت: حتی دست زدن به قارچ های سمی نیز باعث مسمومیت افراد و عوارض مختلفی می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مردم از چیدن قارچ در طبیعت و حتی دست زدن به آن به شدت خودداری کنند و هرگز قارچ های فله ای و بسته بندی شده و بدون آرم سلامت خریداری نکنند.

لطفعلی درباره قارچ هایی که در کارخانه ها تولید می شود نیز توضیح داد: این قارچ ها در شرایط خاصی تولید، استریل و شسته می شوند، ضمن اینکه در فرآیند تولید از تکنیک هایی برای از بین بردن سموم شیمیایی قارچ ها استفاده می شود و می توان از آنها با شستشو استفاده کرد. قارچ ها به طور معمول

وی تاکید کرد: زمانی که باید از آخرین سمپاشی تا برداشت محصول در مزرعه بگذرد ذرت به نام؛ در این بازه زمانی سموم شیمیایی تجزیه می شوند و به حد قابل قبولی می رسند که کمترین آسیب را به سلامتی فرد وارد می کند، بنابراین گذراندن این دوره اهمیت دارد.

لطفعلی با بیان اینکه برای سم زدایی قارچ های کارخانه ای محدودیت و استانداردی وجود دارد، ادامه داد: اگر سموم زیر حد استاندارد یا در حد استاندارد باشد و مکانیسم های استریل به درستی انجام شود، قارچ های کارخانه ای با شستشوی معمولی قابل استفاده هستند. . .

این کارشناس قارچ شناسی پزشکی افزود: در صورت نیاز مردم می توانند قارچ های صنعتی تولید کارخانه ها را که دارای نشان و برچسب بهداشتی هستند خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا