سلامت خانواده

خوردن غذایی که دوست نداریم چه ضرری برای بدنمان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، رضا ایلخانی متخصص طب سنتی پیش از این در شبکه دو سیما گفته بود: بر اساس اصول طب سنتی وقتی غذا برای انسان خوشمزه نباشد به خوبی جذب بدنش نمی شود؛ در حالی که این غذا برای انسان خوشمزه نیست. یعنی غذا برای خورنده لذت بخش باشد و وقتی انسان از بو یا طعم آن لذت نبرد میزان جذب مواد مفید آن در بدنش کمتر می شود.

به گزارش فارس، وی افزود: بر اساس این اصل نباید اساس تغذیه خود را بر لذیذ بودن غذاهای ناسالم قرار دهیم، بلکه باید غذاهای سالم را به شکلی لذیذ تهیه کنیم تا از فواید آن بهره مند شویم.

ایلخانی تصریح کرد: توصیه ما به مادران عزیز این است که کودکان را به خوردن غذاهای مفید که برای آنها لذتبخش نیست تشویق نکنند، بلکه سعی کنند غذاهای سالم و خوشمزه برای کودک پیدا کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: برخی از کودکان هستند که به هیچ غذای سالمی علاقه ندارند. مثلا بچه هایی داریم که اصلا میوه دوست ندارند. وظیفه ما به عنوان والدین این است که سعی کنیم میوه ها را به روش های مختلف برای فرزندمان آماده کنیم و روشی را پیدا کنیم که او به آن واکنش مثبت تری نشان دهد.

ایلخانی تاکید کرد: اصل لذیذ بودن غذا برای خورنده با خوردن با هدف لذت متفاوت است. گاهی پیش می آید که انسان گرسنه نیست و فقط می خواهد غذای مورد علاقه اش را بخورد زیرا از آن لذت می برد. طب سنتی این موضوع را که منجر به پرخوری می شود رد می کند.

وی افزود: پیشنهاد من به کسانی که با خوردن برخی غذاها مشکل دارند این است که با افزودن مواد جانبی مورد علاقه خود آن را برایشان مساعد کنند. در طب سنتی به موادی که ماهیت غذا را متعادل می کند «مسلحات» می گویند. به عنوان مثال نمک اصلاح کننده تخم مرغ است; زیرا طبع گرم آن در کنار طبع سرد سفیده تخم مرغ می تواند تعادل و طعم آن را دلپذیرتر کند.

این متخصص طب سنتی گفت: باید در نظر داشته باشیم که هر چه انسان هوس کند، لزوما برایش خوب نیست. مثلاً فردی که مزاج سرد دارد باید علاقه خود را به دوغ یا ماست کنترل کند و از گیاهانی مانند نعناع استفاده کند.

233236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا