علمی و فناوری

خودروی خودران هدایت شونده کوچک ساخته شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری ارتباطات و ارتباطات در سلسله بازدیدهای خود از دانش بنیان از پژوهشکده فناوری های مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد. شرکت های مستقر

در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در حوزه خودرو، تاکید شد که موضوع خودروهای متصل اکوسیستم جدیدی است که نیازمند تعامل همه ذی نفعان در کنار یکدیگر است.

همچنین شالچیان از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق ضمن ارائه توضیحاتی درباره دستاوردهای این گروه فناوری دانشگاه از جمله ساخت دومین نمونه «خودران کوچک هدایت شونده» گفت: کوچک خودروی خودران هدایت‌شونده نوعی خودروی متصل است که در درازمدت می‌تواند منجر به کاهش آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای شود و استفاده مؤثرتری از منابع انرژی تجدیدپذیر طبیعی را فراهم کند. در کوتاه مدت و میان مدت می توان از آن در فرآیندهای مختلفی مانند لجستیک، انبارداری و خطوط تولید استفاده کرد.

نراقی عضو هیئت علمی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز به اهمیت ارتباط خودروهای خودران و کنترل همزمان آنها در کاربردهای مختلف (مانند سیستم های ذخیره سازی و خطوط تولید) اشاره کرد و گفت: اهمیت ارتباطات بین هر یک از خودروهای خودران و سیستم کنترل مرکز کنترل یکپارچه خودروها یکی از مواردی است که ساخت مدل دوم را ضروری کرده است.

کرباسی با اشاره به توان شرکت های دانش بنیان در حوزه خودرو اذعان کرد: این توان به حدی است که می توان از ظرفیت های انسانی همه دانشگاه های کشور استفاده کرد که با بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، استفاده از این مهم حائز اهمیت است. نخبگان و متخصصان این حوزه. نتیجه خواهد داد.

وی افزود: با توسعه اکوسیستم فناورانه و نوآوری این صنعت و ایجاد نیازهای نوین فناورانه، لازم است گروه های فناور دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان برای ارتقای محصولات خود با صنایع مرتبط خودروهای متصل ارتباط برقرار کنند. بازار و تکمیل پروژه. لازمه این ارتباط مهم، استفاده از تجارب موسسات و دانشگاه های برتر و الگوهای اجرایی آنها و از همه مهمتر اندیشه اجرای این طرح هاست.

به گفته کرباسی ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و نباید از این همکاری ها غافل شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های ارتباطی و ارتباطی با تاکید بر توانایی تولید داخلی گفت: ما در ایران به لحاظ علمی و فناوری این توانایی را داریم که به نقطه ای برسیم که بتوانیم محصولات پیشرفته در حوزه فناوری های اتصال تولید کنیم. در این راستا ستاد در ارتباط مستمر با شرکت ها و گروه های فناور دانشگاهی و دانش بنیان است و در صورت نیاز گروه ها و شرکت ها را به صنایع مرتبط متصل خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا