سلامت خانواده

خواص چای میخک چیست؟

به گزارش خبرآنلاین از ایسکانیوز; طیف وسیعی از مردم با خود گیاه میخک و فواید فراوان آن به خوبی آشنا هستند، اما آیا می توان این فواید را به چای میخک نیز نسبت داد؟ چای میخک به دلیل فواید سلامتی بسیاری که به دوران باستان باز می گردد، به خوبی شناخته شده است. چای میخک، همچنین به عنوان چای Laung یا Lavang شناخته می شود، به طور خاص بر اساس ادویه میخک است.

معمولا در سرتاسر منطقه آسیا از این ترکیب برای مصارف آشپزی و پزشکی استفاده می شود. باید گفت که تمام نکات بهداشتی مربوط به چای میخک از طریق مقالات منتشر شده توسط تایمز ایندیا قابل دسترسی است، اما از فواید بی نظیر مصرف منظم چای میخک گرفته تا طرز تهیه این نوشیدنی جادویی:

سرشار از مواد مغذی مهم مانند منگنز و ویتامین K
چای میخک منبعی غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که برخی از مواد مغذی مهم مورد نیاز بدن را تامین می کند. به طور متوسط، 2 گرم (2 قاشق چایخوری) میخک می تواند 6 کالری، 1 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر، 55 درصد از میانگین ارزش روزانه منگنز و 2 درصد از میانگین ارزش روزانه ویتامین K را برای ما تامین کند.

سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها
چای میخک سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها استرس اکسیداتیو را که باعث بیماری های مزمن مختلف می شود، کاهش می دهند. آنها این کار را با مبارزه با رادیکال های آزاد در سلول های بدن انجام می دهند و در نتیجه آسیب اکسیداتیو را کاهش داده و از آن جلوگیری می کنند.

این عملکرد می تواند سلامت کلی بدن ما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها را کاهش دهد.

کمک به مبارزه با سرطان
چای میخک حاوی ترکیبات خاصی است که می تواند از سلول ها در برابر سرطان محافظت کند و به عبارت دیگر خواص ضد سرطانی دارد.

آنها این کار را با کمک به توقف رشد تومورها و با تسریع چرخه مرگ سلولی در سلول های سرطانی انجام می دهند. اعتقاد بر این است که این خاصیت ضد سرطانی از ترکیب اوژنول موجود در میخک سرچشمه می گیرد.

تنظیم قند خون
انسولین هورمونی است که با انتقال قند از خون به سلول ها، سطح قند خون را در محدوده طبیعی حفظ می کند. بنابراین، عملکرد صحیح انسولین برای تنظیم مناسب سطح قند خون ضروری است و نوشیدن چای میخک می تواند به طور موثری در این راه کمک کند.

چای میخک این کار را با افزایش طبیعی تولید انسولین و بهبود عملکرد سلول های ترشح کننده انسولین انجام می دهد.

کاهش التهاب در بدن
میخک حاوی چندین ترکیب است که با هم خواص ضد التهابی مفیدی از خود نشان می دهند. مشخص شده است که اوژنول یک ترکیب کلیدی در این جهت است.

خواص ضد التهابی به ما کمک می کند تا از بسیاری از بیماری ها و اختلالات سلامتی جلوگیری کنیم. به خصوص از نظر کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آرتریت و علائم مرتبط با آن.

با بهبود هضم به کاهش وزن کمک می کند
چای میخک این روزها به دلیل نقش حیاتی آن در بهبود سیستم گوارشی، به ویژه زمانی که قبل از غذا مصرف شود، بسیار محبوب شده است.

تسهیل هضم با چای میخک با تحریک تولید بزاق و بهبود جریان خون انجام می شود. این بهبود در فرآیند هضم می تواند اثرات مثبتی بر کاهش وزن داشته باشد.

در واقع، بسیاری از ادویه ها به عنوان سرعت بخشیدن به متابولیسم کلی بدن و کمک به هضم شناخته شده اند. چای میخک نیز راهی آسان برای مصرف ادویه و دستیابی به سرعت متابولیسم بالاتر است.

بهبود سلامت پوست
میخک خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و ترکیبات ضد عفونی کننده آن می تواند میکروارگانیسم ها را از بین ببرد. این عملکرد می تواند تاثیر مهمی در درمان مشکلات رایج پوستی و دفع سموم از بدن داشته باشد. نوع دیگری شبیه به این نوشیدنی ها برای از بین بردن سموم، چای لیمو است.

از آنجایی که چای میخک به کاهش استرس اکسیداتیو نیز کمک می کند، می تواند تشکیل چین و چروک و لکه های پیری را کاهش دهد. اصلاح عدم تعادل pH پوست و کمک به درمان آکنه از دیگر خواص ارزشمند چای میخک است.

بهبود سلامت استخوان از نظر تراکم و استحکام
برخی از ترکیبات موجود در چای میخک می توانند توده استخوانی، تراکم و استحکام استخوان را افزایش دهند. این به کاهش خطر شکستگی کمک می کند.

از آنجایی که چای میخک می تواند بخش مهمی از نیاز روزانه منگنز (یک ماده معدنی بسیار مهم برای تشکیل و استحکام استخوان) را تامین کند، برای حفظ و ارتقای سلامت کلی استخوان بسیار مناسب است.

کمک به رفع گرفتگی سینه و سینوس
به عنوان یک چای گیاهی، چای میخک ممکن است به تسکین احتقان قفسه سینه و تسکین سینوس های مسدود شده کمک کند. ترکیب اوژنول موجود در میخک به عنوان عامل اصلی رفع احتقان و تسکین سینوس ها در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، ویتامین E و ویتامین K موجود در چای میخک می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی کمک کند و حتی برای درمان تب های خفیف استفاده شود.

تسکین درد دندان و لثه
چای میخک حاوی ترکیبات ضد التهابی است. هنگامی که در دهان چرخانده می شود، به تسکین دندان درد خفیف و لثه های متورم یا ملتهب کمک می کند. این ترکیب به عنوان یک چای گیاهی می تواند با از بین بردن باکتری های اطراف دندان و لثه به تسکین درد و محافظت در برابر مشکلات دندانی کمک کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا