سلامت خانواده

خواص نارنگی برای کودکان، مو و کبد + خواص پوست نارنگی

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نارنگی یکی از محبوب ترین میوه هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند و علاوه بر طعم بی نظیرش، دارای خواص بسیاری از جمله درمان نفخ معده، سم زدایی، تصفیه خون، تقویت استخوان و اسکلت می باشد. . بدن، درمان سرگیجه، درمان بی خوابی، کاهش تب، رفع احتقان خون در بدن، درمان و رفع سرفه زمستانی، کاهش فشار خون، کاهش وزن و خواص ضد اسپاسم اشاره کرد

نارنگی میوه ای سرشار از ویتامین C است و این میوه نیز یکی از بهترین منابع بتا است کریپتوکسانتین در نظر گرفته شده است، پوست نارنگی نیز دارای خواص و فوایدی است و حاوی سوپر فلاونوئید یا آنتی اکسیدانی به نام است نارنگی طبق تحقیقات فوق العاده فلاونوئیدها آنها یک راه موثر برای کاهش کلسترول هستند.

خواص نارنگی برای سلامت مغز

آنتی اکسیدان های موجود در نارنگی مانند ویتامین C و نوبلتین آنها می توانند از بیماری های مزمن مغز مانند اسکیزوفرنی، آلزایمر و بیماری های پارکینسون جلوگیری کنند. تحقیقات افزایش تعداد رادیکال های آزاد را با ایجاد بیماری پارکینسون مرتبط دانسته است، ظرفیت آنتی اکسیدانی ویتامین C می تواند از آسیب این رادیکال های آزاد به مغز جلوگیری کند.

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که نوبلتین پوست نارنگی می تواند به کاهش اثرات منفی روی مغز در بیماری آلزایمر، مانند کاهش حافظه کمک کند. نوبلتین می تواند از تجمع سلول های مغزی جلوگیری کند از جمله به من بگو آمیلوئید محافظتی که در واقع با شروع این بیماری مرتبط است.

خواص نارنگی برای مو

یکی از خواص نارنگی برای سلامت مو و آبرسانی به موها است، نارنگی حاوی ویتامین A است که می تواند چربی پوست سر را تنظیم کند و موها را مرطوب کند و همچنین با آلودگی هایی که باعث ضعیف شدن موها می شود مبارزه می کند، مصرف نارنگی سفید شدن مو را به تاخیر می اندازد.

نارنگی حاوی مقادیر بالایی ویتامین B12 است که باعث افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو می شود، ویتامین B12 نیز برای کاهش تدریجی روند سفیدی مو بسیار مهم و مفید است، همچنین مصرف نارنگی به داشتن موهایی براق و درخشان کمک می کند.

خواص نارنگی برای کبد

نارنگی برای کاهش تب و رفع احتقان خون در کبد مفید است، آب نارنگی برای بیماران مبتلا به هپاتیت C می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد، زیرا این میوه حاوی مقدار قابل توجهی بتا کریپتوکسانتین است. نارنگی نوعی سلاح برای این بیماران است و به گفته متخصصان برخی از مرکبات به ویژه نارنگی در مقابله با برخی سرطان ها مانند سرطان کبد بسیار موثر است.

خواص نارنگی برای کودکان

تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین C موجود در نارنگی می تواند به تقویت سیستم ایمنی کودکان و محافظت از آنها در برابر بیماری ها کمک کند.

تقویت استخوان ها و رشد: مصرف نارنگی می تواند به تقویت استخوان ها و رشد مناسب کودکان کمک کند، مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم موجود در نارنگی برای استحکام استخوان ها مفید است.

حفظ سلامت دستگاه گوارش: فیبر موجود در نارنگی می تواند به حفظ سلامت گوارش در کودکان و کاهش مشکلاتی مانند یبوست کمک کند.

مصرف به عنوان یک میوه خوشمزه: نارنگی با طعم ترش و شیرینی که دارد می تواند گزینه خوبی برای تشویق کودکان به مصرف میوه و تامین ویتامین ها باشد.

آبیاری: نارنگی حاوی مقدار زیادی آب است که می تواند به کودکان کمک کند هیدراته بمانند و خطر کم آبی بدن را کاهش دهند کم آبی بدن جلوگیری از (کمبود آب).

تقویت خلق و خو

تحقیقات ثابت کرده است که استشمام عطر نارنگی می تواند استرس و اضطراب را آرام کند، مصرف نارنگی به دلیل وجود ویتامین C در آن با کاهش سنتز هورمون کورتیزول، غدد فوق کلیوی را تنظیم می کند و یکی از بهترین درمان ها برای بی خوابی و بدخلقی است.

خواص پوست نارنگی

  • خوردن پوست نارنگی از بیماری های قلبی پیشگیری می کند.
  • از پوست سبز این میوه برای درمان فشار خون پایین و التهاب استفاده می شود.
  • به گفته متخصصان تغذیه جویدن پوست نارنگی باعث کاهش کلسترول بد خون می شود و اثر آن مشابه داروهای شیمیایی است اما بدون عوارض.
  • آنزیم های سلول های سرطانی از طریق ترکیبی به نام Q40 که در پوست نارنگی یافت می شود، از بین می روند.
  • ضد اکسیدان پوست نارنگی 20 برابر میوه نارنگی است.
  • طبق طب چینی، پوست نارنگی ناراحتی های طحال و ریه را برطرف می کند.
  • مصرف پوست میوه نارنگی ناراحتی های عصبی، افسردگی، استرس و اختلالات خواب را برطرف می کند.
  • اکثر اختلالات گوارشی را می توان با استفاده از پوست نارنگی برطرف کرد. نفخ و حالت تهوع را برطرف می کند، با تحریک سیستم لنفاوی به دفع مایعات اضافی کمک می کند و همچنین با چاقی مبارزه می کند.
  • پوست نارنگی را پس از شستن در فر یا زیر آفتاب خشک کنید و به صورت پودر در آورید، این پودر را می توان به تمام غذاها از جمله خورش، سوپ، برنج، چای و مرغ اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا