سلامت خانواده

خواص میوه هلو در طب سنتی + خواص هلو برای پوست، کبد و ریه

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هلو یکی از میوه های تابستانی متنوع بومی چین و آسیای جنوبی است که نام علمی آن در لاتین Prunus persica (به معنی آلو ایرانی) و محصول درختان قطره برگ (درختانی که در زمستان برگ می ریزند) و در مناطق معتدل جهان رشد می کند، هلو از خانواده آن است. رضا (Rosaceae) که میوه های دیگر مانند سیب زمینی دارد

بر خلاف میوه های غیر مو که پوست صافی دارند، هلو کرکدار است و پوستی مخملی دارد. این میوه از انواع میوه های هسته دار است و بر اساس چسبندگی قسمت گوشتی به هسته به انواع هسته چسبیده، هسته نیمه جدا و هسته جدا تقسیم می شود.

ارزش غذایی هلو

هلو منبعی غنی از مواد مغذی است که برای عملکرد صحیح بدن حیاتی است. هلو سرشار از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C است.اسکوربیک اسید)، همچنین منبع خوبی از ویتامین E (آلفا توکوفرول)، ویتامین B3 (نیاسینویتامین B6 و فولات.

همچنین هلو منبعی غنی از کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی است.روی) و مس و در عین حال کالری کمی دارد و کلسترول ندارد.

خواص هلو برای ریه

هلو سرشار از ترکیبات است فنولیک و کاروتنوئیدها این است که خواص ضد تومور و ضد سرطان و به مبارزه با انواع سرطان ها از جمله سرطان سینه، ریه و روده بزرگ کمک می کند.

نیز وجود دارد ضد اکسیدان ها و سایر مواد موجود در ریه مانند لوتئین به این میوه اثر ضد التهابی بالایی بخشیده اند که می تواند برای سلامتی و بهبودی ریه ها به عنوان مثال در مبارزه با بیماری کرونا مفید باشد.

به علاوه این میوه با خاصیت افزایش ایمنی و سیستم عصبی کمک زیادی به سلامت بدن انسان خواهد کرد، بنابراین یکی از خواص هلو کمک به سلامت ریه است.

خواص هلو در طب سنتی

در طب سنتی هلو یکی از غذاهای با مزاج سرد و تر است که نسبت به نوع هلو سردتر و تر است و معده را مرطوب و لطیف می کند. اگر این میوه به درستی استفاده شود از یبوست جلوگیری می کند و معمولاً از ورقه یا هلو به صورت خشک شده برای پیشگیری و درمان یبوست استفاده می شود.

مصرف آن در فصول گرم گرمای ناشی از خون اضافی را تسکین می دهد و به دلیل خنکی و رطوبتی که دارد تشنگی را رفع می کند، همچنین هلو بوی بد دهان را از بین می برد و اشتها را در افراد گرم مزاج تحریک می کند.

در طب سنتی استفاده از خواص زردآلو یا هلو فقط از برگ های خشک آنها استفاده کنید.

خواص هلو برای پوست

هلو به دلیل داشتن ویتامین C فراوان از بدن انسان در برابر رادیکال های آزاد و نور خورشید محافظت می کند و باعث سلامت پوست می شود. میوه درخت هلو حاوی مقادیر زیادی از ضد اکسیدان ها زگزانتین و لوتئین که اثرات ضد التهابی دارند و از التهاب غیر طبیعی سلول های بدن جلوگیری می کنند.

میوه هلو از مرگ سلولی جلوگیری می کند و پوست را مرطوب و شاداب می کند و هلو منبع بسیار خوبی است. بتا کاروتن حاوی آن است که این ماده در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که ویتامین A بینایی را تقویت می کند و از بروز بیماری های چشمی و آب مروارید جلوگیری می کند.

خواص هلو برای کبد

یکی از خواص مهم هلو برای بدن این است که می تواند کبد را پاکسازی و سم زدایی کند که می تواند از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند، اختلال کبد چرب سمی، بیماری که در صورت عدم درمان طولانی مدت منجر به بیماری می شود. مانند میگرن و دیابت. و باعث بیماری سل می شود.

مصرف هلو در دوران بارداری

از آنجایی که هلو به عنوان منبع خوبی از ویتامین C، آهن، پتاسیم و فیبر غذایی شناخته می شود، نقش بسیار مهمی در سلامت مادران باردار و رشد جنین دارد.

خواص هلو در درمان چاقی

هلو حاوی ترکیبات زیست فعالی است که می تواند به طور موثر با اختلالات مرتبط با چاقی مبارزه کند، ترکیبات زیست فعال ترکیباتی هستند که می توانند بر بافت های زنده تأثیر بگذارند.

در تحقیق دیگری وجود ترکیبات مشخص شد فنولیک در هلو باعث می شود این میوه با التهاب بدن و چاقی مبارزه کند و همچنین سندرم های متابولیک را که منجر به مشکلات جسمی خطرناکی می شود، درمان کند.

یک هلو کمتر از 60 کالری دارد و هیچ چربی اشباع، کلسترول یا سدیم در این میوه یافت نمی شود. همچنین بیش از 85 درصد این میوه را آب و فیبر تشکیل می دهد و به دلیل وجود فیبر، هلو به فرد احساس سیری طولانی مدت می دهد. می دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا