سلامت خانواده

خواص مصرف چای برای بدن / مصرف این چای روزانه چند فنجان مجاز است؟

محمدحسن نیازی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با مصرف برخی مواد غذایی پس از مدتی به مصرف آن عادت می کنیم، اظهار کرد: رواج نوشیدن چای در بین اکثر افراد جامعه پیشینه تاریخی دارد و وارد فرهنگ ما شده است. و زندگی روزمره توسط اجداد ما. یعنی عادت به مصرف چای نسل به نسل منتقل شد تا امروز که مردم به مصرف چای عادت کرده اند به گونه ای که برخی افراد بدون مصرف چای دچار مشکلاتی مانند سردرد و بدخلقی می شوند.

وی افزود: مصرف چای تنها مختص فرهنگ ایرانی نیست، بلکه حدود دو میلیارد نفر از جمعیت جهان در چین، هند، اروپا و انگلیس از این نوشیدنی استفاده می کنند و می توان گفت چای یک نوشیدنی بین المللی است، همچنین سازمان بهداشت جهانی چای را نوشیدنی می داند. سالم و بی ضرر و مصرف روزانه سه تا چهار لیوان از آن اشکالی ندارد.

مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمام رنگ های طبیعی موجود در چای نوعی آنتی اکسیدان هستند، اما افرادی که مشکلات قلبی و زخم معده دارند یا ترشح اسید معده بیش از حد دارند، ممکن است محدودیت هایی در میزان چای داشته باشند. مصرف شود تا دچار مشکل نشود.

اعتزیری ادامه داد: امروزه فضای مجازی و رسانه ها به جای اطلاع رسانی به مردم باعث بی اطلاعی آنها می شود، همانطور که در این فضا گفته شد مصرف غذاهایی مانند کشمش و توت با چای صحیح نیست اما باید بدانیم. که مصرف این غذاها بهتر از مصرف قندهای ساده است و جذب طبیعی قند آن مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه جایگزینی چای به جای چای کار خوبی نیست، گفت: چای از انواع نوشیدنی ها است که نوع و نحوه مصرف آن مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و نمی توان به مصرف آن توجه کرد. جایگزین چای شود

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: در حال حاضر تصور رایج در جامعه این است که مصرف برخی دمنوش های گیاهی باعث کاهش وزن می شود که درست است اما در بحث های علمی گفته شده است که یک دمنوش گیاهی علاوه بر آن باید بی ضرر باشد. برای موثر بودن، بنابراین حتی اگر چای ها موثر باشند، نمی توان به بی ضرر بودن آن اعتماد کرد، به خصوص چای کیسه ای موجود در بازار.

اتصاری اضافه کرد: مصرف اسانس چای به تنهایی نه تنها برای افراد سالم مضر است، بلکه باعث ورود برخی آنتی اکسیدان ها به بدن شده و به دلیل وجود کافئین باعث افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن می شود، بنابراین به طور کلی می توان گفت که چای یک نوشیدنی بی ضرر است. اما اکثر مردم آن را همراه با شکر و شیرینی جات مصرف می کنند که نه تنها باعث کاهش وزن نمی شود، بلکه چاق کننده نیز می باشد، بنابراین جایگزینی قندهای ساده با غذاهای مناسب ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا