سلامت خانواده

خواص طالبی + تاثیر طالبی برای کاهش وزن، دیابت و موارد منع مصرف

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خربزه میوه ای آبدار تابستانی مانند هندوانه و خربزه است قسمتی از طالبی از خانواده کدو و خیار به حساب می آید، طالبی مانند همه میوه ها و سبزیجات فاقد چربی و کلسترول و حاوی فیبر است، متخصصان تغذیه اذعان دارند که اگر زنان بدانند خواص طالبی چقدر برای سلامت پوست و مویشان مفید است، به جای مصرف آن دنبال جراحی برای زیبا شدن صبح و عصر طالبی می خورند.

ماهیت خربزه از دیدگاه طب سنتی

طبع طالبی گرم و مرطوب است و مصرف آن برای افراد سرد مزاج عالی است و با مزاج آنها سازگار است. آنها گرم و مرطوب هستند، می توانند با خوردن خربزه از این میوه خوشمزه و آبدار نهایت استفاده را ببرند. اگر خربزه در صبح همراه با جوانه گندم خورده شود، اثرات مثبت بیشتری دارد.

خوردن طالبی چه فوایدی برای بدن دارد؟

ترکیب خاص طالبی باعث می شود این میوه نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن داشته باشد و برخی از مزایای این میوه بی نظیر برای سلامت بدن انسان عبارتند از:

تقویت بینایی

طالبی حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و کاروتنوئیدها این ترکیب برای حفظ سلامت چشم بسیار مفید است لوتئین و زآگزانتین طالبی همچنین می تواند به فیلتر اشعه های مضر نور آبی کمک کند، به گفته پزشکان، این ترکیب قدرتمند در طالبی از چشم ها در برابر آسیب های ناشی از انحطاط محافظت می کند. مکالی تسکین چشم مرتبط با سن بتاکاروتن طالبی همچنین از بروز آن جلوگیری می کند انحطاط ماکولاآب مروارید و آسیب پذیری چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) موثر است.

جلوگیری عفونت به آسم

یک فنجان یا 177 گرم طالبی حاوی 3580 میکروگرم است بتاکاروتن است، این میزان بالا ممکن است قادر به پیشگیری باشد عفونت به آسم علاوه بر این موثر باشید بتاکاروتنطالبی حاوی ویتامین C است که از بدن در برابر آن محافظت می کند آسم موثر است، در طالبی ماده دیگری به نام وجود دارد کولین همچنین یک آنتی اکسیدان وجود دارد، مطالعه ای که در سال 2010 بر روی بیماران مبتلا به این بیماری انجام شد آسم این نشان داد که بیمارانی که این ماده را دریافت کردند، کاهش التهاب در بدن را تجربه کردند.

سلامت قلب

نقش طالبی در بهبود سلامت قلب دوچندان است، از آنجایی که طالبی حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است، می تواند به کاهش کلسترول بد در بدن و جلوگیری از گرفتگی عروق کمک کند، از طرفی طالبی حاوی پتاسیم است، پتاسیم رگ ها را باز می کند. و فشار خون را در بدن کاهش می دهد، این می تواند به کاهش بیماری های قلبی عروقی یا حمله قلبی و سکته کمک کند.

به سیستم گوارش کمک کنید

مقادیر بالای فیبر غذایی (فیبر محلول) در طالبی پکتیناین ماده می تواند به دفع مواد زائد از روده، درمان یبوست و سایر مشکلات مربوط به روده کمک کند، از طرفی این فیبر احساس سیری در فرد ایجاد می کند و با جلوگیری از پرخوری می تواند باعث کاهش وزن شود.

از دیابت جلوگیری کنید

طالبی حاوی پکتین و این ماده می تواند در پیشگیری از دیابت، عملکرد موثر باشد پکتین و انواع دیگر فیبر به تنظیم جریان قند در سیستم گردش خون و کاهش خطر افزایش قند خون کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که طالبی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که در تقویت سیستم ایمنی موثر است، سایر مواد مغذی طالبی مانند ویتامین A، کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئیدها آنها همچنین نقش آنتی اکسیدانی دارند و می توانند از بدن در برابر بیماری ها محافظت کنند. این آنتی اکسیدان ها از اثرات مضر رادیکال های آزاد که باعث سلول های سرطانی می شوند جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان های دهان، ریه، روده بزرگ و سینه را کاهش می دهند.

سلامت پوست و مو

طالبی از آنجایی که دارای ویتامین های A و C است نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارد، ویتامین A در رشد و نگهداری تمام بافت های بدن نقش دارد و ویتامین C می تواند باعث افزایش تولید کلاژن در بدن شود که این امر عبارت است از یک جزء ضروری برای پوست و مو. .

مواد مغذی در طالبی

خوردن میوه در طول رژیم غذایی و عصرانه یا صبحگاهی انتخابی فوق العاده مناسب است، زیرا علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن، از شل و از افتادگی پوست جلوگیری می کند، خربزه یکی از میوه های بارز است که حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن است، این میوه خوشمزه حاوی ویتامین ها، آب فراوان، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و فواید بسیاری برای بدن است. سلامت بدن، برخی از مواد مغذی این میوه منحصر به فرد عبارتند از:

بتاکاروتن

وقتی صحبت از بتاکاروتن به ذهن می رسد، همه ما میوه های زرد و نارنجی مانند هویج را به یاد داریم، اما طالبی یکی از میوه های حاوی بتاکاروتن طالبی در مقایسه با میوه هایی مانند زردآلو، گریپ فروت، پرتقال، هلو، شلیل و انبه این اصل را به زیبایی زیر پا می گذارد. بتاکاروتن بیشتر داشتن بتاکاروتن در بدن انسان به ویتامین A تبدیل می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، رادیکال های آزاد اتم های ناپایداری هستند که باعث تخریب سلول های بدن می شوند.

ویتامین سی

بر اساس تحقیقات انجام شده میزان توصیه شده طالبی به صورت روزانه به دلیل دارا بودن این خاصیت 100% می باشد، از آنجایی که ویتامین C مورد نیاز موجود در طالبی باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود، این میوه توصیه و تجویز تغذیه ای متخصصین می باشد.

فولات

فولات این ویتامین B9 است که به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد، این ماده مغذی خواص زیادی برای خانم ها به خصوص خانم های باردار دارد.

اب

طالبی حاوی 90 درصد آب است، اگر به تازگی یک رژیم غذایی مناسب و اصولی را انتخاب کرده اید، باید به نحوی آب از دست رفته بدن خود را تامین کنید، خوردن طالبی به شما کمک می کند تا بدن خود را در طول روز هیدراته نگه دارید و سالم بمانید. قلب شما کمک می کند.

خواص طالبی + تاثیر طالبی برای کاهش وزن، دیابت و موارد منع مصرف

فیبر

یکی از خواص طالبی به دلیل فیبر بودن آن است. فیبر مناسب موجود در غذا علاوه بر جلوگیری از پرخوری، از بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست و دل درد جلوگیری می کند. شما مصرف کنید، غیر ضروری خواهد بود.

پتاسیم

یک برش متوسط ​​طالبی حدود چهار درصد از ارزش روزانه پتاسیم را برای شما فراهم می کند، که به تعادل الکترولیت ها در بدن کمک می کند، همچنین برای سلامت اعصاب و انقباض عضلات مفید است.

چه کسانی مجاز به مصرف طالبی نیستند؟

افراد مبتلا به سندرم آلرژی دهانی (OAS): آنها ممکن است هنگام خوردن طالبی واکنش های آلرژیک را تجربه کنند. بنابراین، اگر از این بیماری یا واکنش های آلرژیک رنج می برید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که به خوردن خربزه حساسیت دارند: طالبی از خانواده خربزه است. بنابراین اگر به خربزه حساسیت دارید نباید طالبی بخورید.

افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: طالبی سرشار از پتاسیم است و این ماده غذایی برای بیماران کلیوی بسیار خطرناک است.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا سایر بیمارانی که در رژیم غذایی خود به غذاهای کم قند نیاز دارند: لازم است در مصرف طالبی دقت کنید و قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا