سلامت خانواده

خواص شگفت انگیز یک لیوان شیر برای سلامتی

به گزارش خبرآنلاین، شیر از دوران کودکی همواره یکی از نوشیدنی های اصلی بوده است و از آنجایی که بزرگسالان آن را یک وعده غذایی کامل می دانند، اغلب به کودکان توصیه می کنند که شیر گاو مصرف کنند. اگرچه بسیاری از جایگزین های شیر گیاهی در حال حاضر در بازار موجود است. اما شیر گاو همچنان به عنوان یک راه حل برجسته در حفظ سلامتی محسوب می شود.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: شیر گاو سرشار از ویتامین D، پروتئین و کلسیم است. به گزارش تایمز آو ایندیا، در این مقاله به یک سری از مهم ترین دلایلی اشاره کرده ایم که چرا باید یک لیوان شیر گاو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ارزش غذایی شیر گاو

یک لیوان شیر گاو تقریباً 8 گرم پروتئین و 30 درصد نیاز روزانه به کلسیم و 15 درصد از نیاز بدن به ویتامین D را تأمین می کند و همچنین مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B12، فسفر و پتاسیم را تأمین می کند. این پروفایل غنی از مواد مغذی از سلامت استخوان، ترمیم عضلات و سلامت کلی حمایت می کند و شیر گاو را به یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی متعادل تبدیل می کند.

حمایت از سلامت استخوان

شناخته شده ترین فایده شیر گاو کمک به سلامت استخوان است. شیر گاو سرشار از کلسیم و ویتامین D است که به ساخت و حفظ تراکم استخوان کمک می کند و خطر پوکی استخوان و شکستگی را کاهش می دهد. مصرف مکرر شیر برای حمایت از رشد استخوان سالم در کودکان و حفظ استحکام استخوان در بزرگسالان توصیه می شود.

حمایت از رشد و ترمیم عضلات

شیر گاو دارای پروتئین های باکیفیتی است که به ترمیم و ساخت عضلات کمک می کند. پروتئین های موجود در شیر که از آب پنیر و کازئین تشکیل شده اند، حاوی تمام آمینو اسیدهایی هستند که می توانند در عضله سازی استفاده شوند. نوشیدن یک لیوان شیر بعد از ورزش، روند ریکاوری عضلات شما را بهبود می بخشد و از تناسب اندام کامل حمایت می کند.

هیدراتاسیون

برخلاف بسیاری از باورها، شیر گاو یکی از بهترین نوشیدنی های آبرسان است. دارای تعادل الکترولیت عالی، عمدتا پتاسیم و سدیم است که مایعات را در بدن متعادل می کند. علاوه بر این، شیر سرشار از آب است. بنابراین، در مواقع استرس یا بیماری ناشی از ورزش به یکی از بهترین مایعات آبرسانی تبدیل می شود.

حفظ سلامت دستگاه گوارش

شیر گاو حاوی مواد مغذی عالی مانند کلسیم و منیزیم است که برای هضم سالم استفاده می شود. کلسیم حرکت طبیعی روده را حفظ می کند و در نتیجه علائم یبوست را کاهش می دهد. شیر همچنین حاوی پروتئین هایی است که ممکن است به حفظ سطح باکتری های خوب در روده کمک کند، بنابراین سلامت کلی گوارش را بهبود می بخشد.

تقویت ایمنی

علاوه بر این، مواد مغذی موجود در شیر گاو مانند ویتامین های A و D، روی و سلنیوم همگی نقش مهمی در حمایت از سیستم ایمنی دارند. ویتامین A نقش اساسی در حفظ عملکرد طبیعی پوست و غشای مخاطی برای ایجاد یک سد محافظ در برابر عوامل بیماری زا ایفا می کند.

افزایش سلامت پوست

شیر گاو به دلیل محتویات موجود در آن به پوست کمک می کند. ترکیبات شیری مانند ویتامین A، ویتامین D و کلسیم، از جمله به ترمیم و جایگزینی بافت خوب پوست کمک می کنند. ویتامین A سلول های پوست را بازسازی می کند و در نتیجه به پوست شادابی و طراوت می بخشد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا