سلامت خانواده

خواص بی نظیر یک آجیل خوشمزه و ارزان/ خانم ها و آقایان آن را بخوانند!

به گزارش خبرآنلاین، راحله زارعشاهی – Ph.D. در طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره سویا گفت: به دلیل ظاهر سویا به آن لوبیا روغنی یا لوبیای چینی نیز می گویند.

به گفته وی، در چین مصرف زیادی داشت و از نظر ترکیبات شیمیایی، ویتامین ها و مواد معدنی، سویای رسیده مانند سایر حبوبات دارای مقدار کمی کاروتن و سرشار از ویتامین B کمپلکس و دارای مقدار کمی ویتامین است. C. ویتامین های D، E و K نیز در سویا یافت می شود.

تسنیم نوشت: این دکترای متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: مصرف منظم و طولانی مدت فرآورده های سویا وضعیت خون افراد مبتلا به کلسترول بالا را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و در برخی موارد حتی برخی از آسیب های ناشی از کلسترول را بهبود می بخشد. که وارد رگ‌های خونی شده، آن را اصلاح و ترمیم می‌کند، نشانه‌های علمی دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد سویا به تنظیم سطح انسولین قند خون و فعالیت روده‌ها برای دفع منظم کمک می‌کند و برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها به ویژه معده بسیار مفید است. سرطان موثر است. سویا مانند تمام گیاهان خانواده اش برای سلامت روده بزرگ و تنظیم تخلیه و دفع بسیار مفید است.

زارعشاهی ادامه داد: این گیاه سرشار از پروتئین و روغن است و به دلیل وجود ترکیبات شبه استروژنی می تواند جایگزین مناسبی برای تامین استروژن در زنان یائسه و همچنین پیشگیری از سرطان سینه در زنان جوان باشد. سویا جایگاه مهمی در رژیم غذایی مردم چین و ژاپن دارد و همین موضوع باعث کاهش ابتلا به سرطان سینه و پروستات و تصلب شرایین در بین مردم این کشورها شده و به افزایش حافظه نیز کمک می کند.

وی بیان کرد: سویای لوبیایی شکل پس از روغن گیری تغییر شکل می دهد و به اشتباه به آن کف می گویند در حالی که هیچ دانه کاملی ندارد. می توانید سویا را مانند آجیل مصرف کنید یا می توانید بخشی از گوشت مصرفی روزانه خود را جایگزین کنید.

لازم به ذکر است که قیمت سویا در حال حاضر حدود کیلویی 100 هزار تومان است.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا