سلامت خانواده

خواص بی نظیر گوجه سبز برای سلامتی

به گزارش خبرآنلاین، گوجه سبز اسید معده را متعادل می کند، این میوه در پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، چربی خون بالا و پیری سلولی تاثیر بسزایی دارد و در مبارزه با میکروب ها و عفونت ها موثر است.

فیبر موجود در آن باعث بهبود سیستم گوارشی می شود. همچنین گوجه فرنگی تازه سبز سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. از طرفی این میوه خشک که دارای مواد مغذی گیاهی است، عملکرد آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است.

مصرف گوجه سبز برای درمان شب کوری، نقرس، روماتیسم و ​​تصلب شرایین مفید است. این میوه همچنین ادرارآور است و عملکرد کلیه را تنظیم می کند. گوجه سبز منبع ویتامین های گروه B است که استرس و افسردگی را کاهش می دهد و برای سلامت پوست و اعصاب مفید است.

همچنین نقش موثری در متابولیسم طبیعی کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها دارد. گوجه سبز اسید و باز موجود در جریان خون را متعادل می کند، بنابراین می تواند در درمان وضعیت اسیدی خون مفید باشد.

مطالعات نشان می دهد که این میوه می تواند در درمان تومورها نیز موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک (ویتامین C) مصرف آن به افراد مبتلا به نقرس توصیه می شود.

از آنجایی که این میوه حاوی مقداری ویتامین و همچنین پیش ساز ویتامین A است، برای کمک به درمان شب کوری و همچنین برای رشد بدن (در صورت مصرف سایر مواد غذایی مورد نیاز کودکان) مفید است.

گوجه سبز سرشار از ویتامین های B و C است و به همین دلیل برای آرام کردن اعصاب مفید است.

همچنین از اثرات منحصر به فرد آن می توان به کاهش فشار خون و چربی خون، زدودن رسوبات از خون و تنظیم عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا