بهداشت و درمان

خواسته‌های پرستاران باید در سه سطح پیگیری شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، در این جلسه عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، احمد نژادیان رئیس شورای عمومی، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی و محمد جمالیان رئیس کمیسیون پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه از محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه سالمندان نیز دعوت شده بود که به دلیل سفر به خارج از تهران امکان حضور وی در این جلسه فراهم نشد.

در این جلسه مهمترین درخواست ها و مطالبات جامعه پرستاری و پیشرفت در پیگیری تحقق مطالبات پرستاران، پرداخت معوقات، نامه ها و مکاتبات و اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت، مجلس و نظام پرستاری مطرح شد. مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده در زمینه افزایش حقوق اضافه کاری پرستاران، استخدام و پرداخت معوقات پرستاران پیگیری شد.

رئیس کمیته نظام پرستاری مجلس در این جلسه گفت: باید مطالبات پرستاران را به سه سطح کوتاه مدت تا روز پرستار، میان مدت در بودجه سال 1404 و بلندمدت تقسیم کنیم تا مجلس می تواند قانون گذاری کند.

در این جلسه همچنین موضوعات مختلفی از جمله معافیت یا کاهش مالیات پرستاران، ارزش نسبی خدمات پرستاری (K)، افزایش فوق مطرح شده است. فوق العاده ویژه و موضوع بازنشستگی پیش از موعد بر اساس قانون سختی کار و زیانساعت بررسی و مصوب شد هفته آینده مجلس از مسئولان مربوطه برای بررسی پیشرفت این امور دعوت کند و تاکید شد تا روز پرستار این خواسته ها محقق شود.

همچنین مقرر شد در جلسات بعدی کمیته پرستاری مجلس تعداد بیشتری از فعالان حوزه پرستاری به این جلسه دعوت شوند و این کمیته با حضور تعداد بیشتری از مردم برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا