اخبار سلامت

خط بومی تولید سالانه 100 میلیون لوله خون گیری تحت خلأ افتتاح شد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، خط تولید لوله خونگیری وکیوم با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

در آخرین مرحله از سفر یک روزه روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصادی بنیاد علمی ریاست جمهوری به استان زنجان، خط تولید لوله های خونگیری وکیوم که توسط شرکت بنیاد شفاگستر راه فردا راه اندازی شد. در خدابنده با ظرفیت تولید 100 میلیون قطعه لوله خونگیری تحت خلاء در سال افتتاح شد.

در پروژه لوله های خونگیری وکیوم از توان بومی و دانش متخصصان داخلی استفاده شده است تا امکان توسعه برای تولید سایر اقلام مرتبط در حوزه سلامت فراهم شود.

در حال حاضر نیاز سالانه کشور به لوله های خونگیری تحت خلأ 100 میلیون قطعه است و با تامین نیاز داخلی، ظرفیت بازار صادراتی این محصول فراهم می شود. خط تولید راه اندازی شده با تولید 30 میلیون عدد از این لوله ها در گام اول فعالیت، توانایی تامین یک سوم نیاز کشور را دارد. این محصول دارای کیفیت و کارایی مشابه نمونه های معروف آمریکایی و اروپایی است و تلاش شده است تا کیفیت برای تولید در مقیاس بالا حفظ شود.

این خط تولید ظرفیت تولید 8 میلیون تیوب در ماه و 100 میلیون تیوب در سال را دارد و سالانه 30 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا