سلامت خانواده

خطر نادیده گرفته شده ای که باعث افزایش بیماری آلزایمر می شود

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان می دهد که “آلودگی نوری شبانه” بیشتر از سایر محرک ها مانند سوء مصرف الکل، بیماری کلیوی، افسردگی و چاقی، به ویژه در افراد مسن بالای 65 سال، به آلزایمر کمک می کند.

با این حال، قرار گرفتن در معرض نور خطرات زیادی برای مغز افراد زیر 65 سال دارد. گفته می شود که شدت نور زیاد در شب مهمترین عامل خطر ابتلا به آلزایمر اولیه در این گروه سنی است.

به نظر می رسد آلودگی نوری یکی از عوامل خطر آلزایمر در سالمندان باشد، اما نه به شدت عوامل دیگر مانند دیابت، فشار خون بالا و سکته مغزی. اما این مورد همچنان قوی ترین عامل بروز آلزایمر در گروه سنی 65 سال است و هیچ عامل خطر دیگری از آن فراتر نمی رود.

ژنتیکی که خطر ابتلای فرد به آلزایمر زودرس را افزایش می‌دهد، بر پاسخ به استرس‌های بیولوژیکی تأثیر می‌گذارد که می‌تواند منجر به افزایش آسیب‌پذیری در برابر تأثیرات نور شبانه شود. به‌علاوه، افراد جوان‌تر به احتمال زیاد در مناطق شهری زندگی می‌کنند و سبک زندگی‌ای دارند که ممکن است در شب بیشتر در معرض نور قرار بگیرند.

این یافته ها بر اهمیت افزایش اطلاعات عمومی در مورد پیامدهای قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب بر سلامت تاکید می کند. کسانی که در مناطق آلوده به نور زندگی می کنند باید به فکر تغییر سبک زندگی و استفاده از پرده یا چشم بند ضد نور در ساعات خواب باشند. به هر حال، کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی در داخل خانه از طریق دیمرها، فیلترها و نورهای گرم می تواند به کاهش این خطر کمک کند.

تحقیقات قبلی ارتباط بین قرار گرفتن در معرض آلودگی نوری شبانه و افزایش خطر ابتلا به اختلالات سلامتی از جمله سرطان سینه، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته را نشان می‌دهد.

منبع: upi

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا