سلامت خانواده

خطر سکته مغزی در این شب ها افزایش می یابد

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان داد که افراد مسن به ویژه زنان در شب های گرم در معرض افزایش خطر سکته مغزی هستند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: گرما می تواند عملکرد سیستم قلبی عروقی را مختل کند و به عنوان یک عامل استرس زا عمیق عمل کند و حتی بر نحوه انقباض و گشاد شدن عروق خونی تاثیر بگذارد.

برای کاهش خطر سکته مغزی در شب های گرم، مقدار زیادی آب بنوشید، هوا را در گردش نگه دارید، از دوش و حمام خنک و لباس های خنک استفاده کنید.

بر اساس نتایج این مطالعه جدید، گرم شدن سیاره ما ممکن است بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد.

نویسندگان این مطالعه دریافتند که خطر سکته مغزی در شب های گرم بویژه در میان زنان مسن 7 درصد بیشتر است.

میانگین دما برای سطوح خشکی و اقیانوس ها بین سال های 2011 تا 2020 گرم ترین دهه ثبت شده در سطح جهان را نشان می دهد و از معیار دهه قبل تعیین شده از سال 2001 تا 2010 پیشی می گیرد.

برای مطالعه جدید، محققان داده های بیماران را از بیمارستان آگسبورگ در آلمان در یک دوره 15 ساله تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که 11037 سکته مغزی بین سال های 2006 تا 2020 تشخیص داده شده است، از ماه می تا اکتبر، گرم ترین ماه ها. میانگین سنی بیماران سکته مغزی 71.3 سال بود.

شایع ترین نوع سکته مغزی ثبت شده در این مطالعه سکته مغزی ایسکمیک با 7430 مورد بود. همچنین 642 سکته هموراژیک و 2947 حمله ایسکمیک گذرا وجود داشت.

سکته ایسکمیک زمانی رخ می دهد که یک رگ خونی مسدود شود. سکته های هموراژیک زمانی اتفاق می افتد که یک رگ خونی پاره شود. “سکته های هشدار دهنده” یا حملات ایسکمیک گذرا، انسداد موقت رگ های خونی است که شبیه سکته مغزی است اما منجر به علائم دائمی نمی شود.

برای ارزیابی ارتباط سکته مغزی با شب‌های گرمتر، محققان داده‌های یک ایستگاه هواشناسی محلی را تجزیه و تحلیل کردند که شرایط ساعت به ساعت از جمله دما، رطوبت نسبی و فشار هوا را ثبت می‌کرد.

محققان افزایش اندکی در تعداد گرمازدگی های شبانه از سال 2013 تا 2020 در مقایسه با سال های 2006 تا 2012 مشاهده کردند، دوره ای که دماها پایین تر بود.

افرادی که بیشتر در برابر گرمای شب آسیب پذیر بودند، افراد مسن تر، به ویژه زنان، و افرادی با علائم خفیف سکته مغزی بودند.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا