سلامت خانواده

خطرات مصرف داروی کتامین برای زنان باردار – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، به گفته محققان، کتامین این می تواند برای جنین در حال رشد بسیار مضر باشد و نباید در دوران بارداری استفاده شود.

اما طبق نتایج اخیراً در مجله روانپزشکی بالینی منتشر شده، تنها 20 درصد از کلینیک ها کتامینحداقل یک بار قبل یا در طول درمان بر تست بارداری تاکید می کنند.

علاوه بر این، تنها 26 درصد از کلینیک ها در مورد نیاز بالقوه به پیشگیری از بارداری با بیماران صحبت کردند کتامین صحبت می کنند و کمتر از 15٪ به طور خاص در طول درمان از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می کنند کتامین توصیه می کنند

دکترراشل پاسیلیو“، سرپرست تیم تحقیقاتی و استادیار روانپزشکی دانشگاه میشیگان می گوید: «این داده ها نشان می دهد که جمعیت زیادی از بیماران ممکن است باردار باشند یا در حین درمان باردار شوند. کتامین هستند.”

پاسیلیو وی در ادامه افزود: بسیاری از بیماران در هفته های اول باردار بودن و نتایج مطالعات حیوانی روی روی را نمی دانند. کتامین آسیب احتمالی به جنین در این مدت بسیار نگران کننده است.»

کتامین برای افرادی که از افسردگی رنج می برند، به صورت قطره ای IV یا از طریق اسپری بینی تجویز می شود. به گفته محققان، این دارو با تقویت ارتباطات بیشتر بین سلول های مغزی نسبت به داروهای ضد افسردگی استاندارد عمل می کند.

به گفته محققان، اما در مطالعات آزمایشگاهی، کتامین باعث آسیب به مغز در حال رشد موش ها و میمون ها شد.

در این مطالعه، محققان 119 مرکز را در سراسر ایالات متحده بررسی کردند که بیش از 7000 نفر را تحت درمان قرار دادند. کتامین حدود یک سوم این بیماران را زنان در سنین باروری تشکیل می دادند.

پاسیلیو گفت: “کتامین یک درمان واقعا موثر و بالقوه نجات دهنده برای بیماران مناسب است، اما همه کاندیدای مناسبی برای آن نیستند. ما به عنوان روانپزشک باید اطمینان حاصل کنیم که این درمان به گونه ای ارائه می شود که به نفع بیماران باشد و در عین حال از آسیب جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا