سلامت خانواده

خدمات 161 موکب سلامت به زائران اربعین/ اعزام 6000 پزشک و پرستار – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری در خصوص اقدامات انجام شده در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی افزود: سازمان جامعه پزشکی بسیج اقدامات و برنامه ریزی های زیادی در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به ویژه در زمینه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی انجام داده است. سلامتی به همین منظور 29 استان ایران در این امر فعال و مشغول ارائه خدمات هستند. همچنین بنابراین برای ارائه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی، 161 موکب در حوزه سلامت (عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در ایران و عراق خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارتقای بهداشت و سلامت شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ضروری تلقی می شود، از 161 موکب، 35 موکب در ایران و مرزهای ایران در مسیر موکب مستقر هستند و 125 موکب نیز در عراق است. . ایجاد شده تا در صورت نیاز پزشکان بتوانند به زائران اربعین حسینی کمک رسانی کنند.

جباری افزود: دو بیمارستان صحرایی در مرز مهران و تمرین کنید تأسیس شده است همچنین از 161 مرکز بهداشتی درمانی، 22 مرکز خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می دهند و 133 مرکز نیز کلینیک سطح 1 هستند و خدمات عمومی ارائه می کنند که با همکاری بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، سازمان اورژانس در کشور ارائه می شود. عراق و دانشگاه های علوم پزشکی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مردمی در جهان است و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای ارتقای سلامت زائران از مهمترین دغدغه ها است.خیابان عباس الف) با همکاری مرکز بسیج جامعه پزشکی ویژه وزارت بهداشت و هلال احمر تشکیل شده است.

در مورد تعداد پزشکان حاضر در راهپیمایی می بینم وی گفت: در هر موکب سلامت به طور میانگین حدود 40 پزشک (متخصص عمومی یا فوق تخصص)، پیراپزشکی، پرستار، داخلی، فوریت های پزشکی، قلب و عروق و … حضور دارند. همچنین با توجه به تجربیات به دست آمده از سال های گذشته، متخصصان و جراحان ارتوپدی نیز در برخی موکب ها حضور دارند، به طوری که در بیمارستان های صحرایی، بنابراین نیاز به خدمات جراحی سرپایی.

جباری تصریح کرد: به طور کلی در تمام این موکب می بینم 6300 بهورز داریم که 2200 نفر پزشک عمومی و متخصص هستند. همچنین در زمینه تهیه دارو و سایر تجهیزات مورد نیاز، سازمان هایی مانند بهداشت، بستگی دارد نیروهای مسلح و سپاه، سازمان بسیج جامعه پزشکی هر استان، خیریه ها و گروه های مردمی و جهادی، دانشگاه های علوم پزشکی و هلال احمر خدمات اورژانسی ارائه می دهند.

به گفته وی، با تلاش بسیج جامعه پزشکی، تعدادی نیروی انسانی (پزشک و پرستار) برای اورژانس در دو مرز ورودی و هشت مرز خروجی ایران در موکب های شهرهای عراق (کاظمین، سامرا) تدارک دیده شده است. و نجف).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا