بهداشت و درمان

خدمات گفتاردرمانی را فقط از متخصصین بگیرید

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابانپیام، سید کلاته اظهار کرد: اختلالات گفتار و زبان یکی از شایع ترین اختلالات در هر جامعه ای است و طیف وسیعی از مشکلات را در بر می گیرد که شناخته شده ترین آنها تأخیر گفتار است. ، اختلالات تلفظی و لکنت زبان (اختلال گفتار)، مشکلات بلع و… اشاره کرد.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد اختلالات گفتار و زبان در ایران بوده‌ایم و کاهش ارتباطات کودکان در دوران کرونا، استفاده زیاد از ابزارهای دیجیتال و عوامل محیطی از مهم‌ترین آنهاست. دلایل مهم این مشکلات است.”

وی با تاکید بر اینکه برای درمان اختلالات گفتار باید به گفتاردرمانگران با شماره نظام پزشکی مراجعه کرد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از هموطنان برای درمان اختلالات گفتار و زبان به افراد غیرمتخصص مراجعه می کنند که می تواند آسیب های جبران ناپذیری به آنها وارد کند. . آهسته. تدریجی

وی افزود: در واقع دریافت خدمات تخصصی از افراد غیرمتخصص نه تنها منجر به ضرر مالی می شود، بلکه باعث از دست دادن زمان طلایی درمان خانواده می شود که متاسفانه در نهایت منجر به عدم موفقیت در درمان می شود.

سعید کلاته خطاب به افراد مداخله گر گفت: این افراد باید بدانند که دخالت در امور حرفه ای گفتار درمانی می تواند مجازات های مالی و حقوقی بسیار سنگینی برای آنها داشته باشد.

وی همچنین به اهمیت مداخلات زودهنگام در کودکان مبتلا به مشکلات گفتاری پرداخت و افزود: زمانی که مداخلات درمانی همزمان با رشد و قبل از 3 سالگی باشد، بیشترین تغییر و بهبود را می توان انتظار داشت، به همین دلیل مداخله زودهنگام در این زمینه انجام شد. سن مهم است از این رو به خانواده هایی که فرزندانشان مشکل گفتار دارند توصیه می کنیم در سنین پایین تر برای درمان اقدام کنند.

سید کلاته به هموطنان توصیه کرد قبل از رفتن به گفتار درمانی از صلاحیت حرفه ای و وضعیت گفتاردرمانگر فرد از طریق سامانه سازمان نظام پزشکی کشور اطمینان حاصل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا