سلامت خانواده

خدمات مراقبتی یکی از ارکان مهم نظام سلامت است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی دادگری معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری گفت: نمایشگاه تجهیزات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان از ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه برگزار می شود. هتل المپیک تهران با حضور شرکت های تولید کننده و واردکننده این تجهیزات، پرستاران، کاربران این دستگاه ها و عموم مردم.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری افزود: خدمات بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر با توسعه فناوری‌های نوین دستخوش تغییرات مهمی شده است و ابزارهای دیجیتال جدید و هوش مصنوعی بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی را با دقت بیشتری در دسترس قرار داده است. راه های آسان تر و در دسترس بیماران، سالمندان و کسانی که به کمک نیاز دارند.

دودگری ادامه داد: استفاده کنندگان از این تجهیزات پرستاران و گروه های پرستاری هستند که در بیمارستان ها و مراکز درمانی و مراقبتی و همچنین خدمات پرستاری در منزل مورد استفاده قرار می گیرند، اما تاکنون به این جنبه از تجهیزات سلامت محور توجه نشده است. بیشتر از این وسایل از آن به عنوان تجهیزات پزشکی یاد می شود در حالی که استفاده کنندگان بسیاری از این دستگاه ها پرستار هستند.

گفت: تجهیزات اندازه گیری زیادی دریافت کنید علائم حیاتی، تجهیزات دیالیز یا بخش مراقبت های ویژه، تجهیزات مراقبت در منزل، توانبخشی، اقلام مورد نیاز در احیا، اورژانس و فوریت های پزشکی، تجهیزات مراقبت از نوزاد یا مراقبت پس از زایمان، تجهیزات مراقبت از زخم و عفونت، لوازم مراقبت از پوست، و لوازم آرایشی، پارچه و لباس بیماران، تجهیزات انتقال بیماران و مددجویان تنها بخشی از تجهیزات مراقبتی است که پرستاران در ارائه خدمات از آن استفاده می کنند.

دبیر علمی نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان ادامه داد: بخش مهمی از این تجهیزات در بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و پرستاران کاربران نهایی آنها هستند که به صورت روزانه از آنها استفاده می کنند. مبنای ارائه خدمات مراقبتی آنها مورد استفاده بیماران قرار می گیرند و باید توسط پرستاران مجرب در انتخاب و خرید این لوازم برای بیمارستان ها استفاده شود تا بیشترین بهره را ببرند. Veri در استفاده از آنها به دست آید.

وی بیان کرد: در سال های اخیر علاقه مردم، بیماران و سالمندان به خدمات مراقبت در منزل و بسیاری از مراکز بیشتر شده است هوم کر و مراقبت در منزل تجهیزات مورد نیاز خود را برای خدمات رسانی به بیماران و مراجعین از شرکت های مختلف داخلی و خارجی تهیه می کنند. امروزه این مراکز حتی دارای تجهیزات پیشرفته هستند من سی یکی آنها همچنین در خانه مجهز هستند و می توانند این خدمات را با قیمت ارزان تری نسبت به بیمارستان ها ارائه دهند و شرایطی را فراهم کنند که بیماران کمتر در معرض عفونت قرار گیرند و از خدمات مراقبتی در کنار خانواده و با روحیه بهتر برخوردار شوند.

دادگری افزود: در چنین شرایطی معرفی آخرین دستاوردها و تجهیزات مراقبتی اعم از محصولات داخلی و خارجی می تواند فرصتی برای بهبود و ارتقای خدمات مراقبتی هم در بیمارستان ها و هم در مراکز مراقبت در منزل فراهم کند.

وی گفت: دستیابی به چنین هدفی از اهداف برگزاری نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان است که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه برگزار می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نگاهی نو و تحول آفرین در حوزه ارائه خدمات سلامت در ایران ایجاد می کند و استقبال شرکت های سازنده و واردکننده و حضور پررنگ آنها در این نمایشگاه خواهد بود. می تواند زمینه ساز توسعه و بهبود این خدمات باشد و الگوریتم برای ارائه دهندگان مراقبت در سطح ملی و بین المللی بین المللی برای ارائه

وی بیان کرد: امروزه خدمات مراقبتی یکی از ارکان مهم نظام سلامت است و با توجه به شیوع بیماری های مزمن و کهولت سن، هر روز بر اهمیت و کارکرد آن افزوده می شود. این سرویس یکی است آر نیازهای ضروری جوامع مدرن و استفاده از فناوری های نوین قطعا می تواند به بهبود این خدمات برای بیماران و مراجعین کمک کند.

دادگری افزود: خدمات پرستاری و مراقبت از آحاد جامعه در قرن حاضر اهمیت ویژه و فزاینده ای پیدا کرده است و همزمان با پیشرفت های عظیم فناوری در جهان، زندگی انسان نیز تغییر و تحول یافته است و قطعاً به دلیل اینکه در این تکامل سریع از بالاترین سرعت برای بهره مندی از استانداردهای مراقبت، ابزار و تجهیزات مراقبت سنتی باید به تدریج با تجهیزات مدرن با فناوری های جدید از جمله فناوری دیجیتال جایگزین شود.

دبیر علمی نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان گفت: در این نمایشگاه پرستاران می توانند به صورت مستقیم با تولیدکنندگان، واردکنندگان و صنعتگران تجهیزات مراقبتی دیدار و گفتگو کنند. برو و با آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات مراقبتی آشنا شده و در عین حال با بیان نیازهای بیماران و مراجعین در دریافت خدمات مراقبتی می توانند ایده های جدیدی را برای تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی و مراقبتی ایجاد کنند که در طراحی، تولید ، برنامه کوچک و تامین بازار این محصولات موثر خواهد بود.

وی افزود: استفاده از تجهیزات و خدمات از نظر فن آوری و مراقبت دیجیتال به افراد مختلف از جمله بیماران، سالمندان، کودکان و سایر مراجعان کمک می کند تا از حداکثر ایمنی و کیفیت دریافت مراقبت در حین دریافت مراقبت های پرستاری در منزل یا مراکز درمانی و مراقبتی برخوردار شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری گفت: همچنین محققان و دانشجویان رشته‌های مختلف گروه سلامت به‌ویژه رشته‌های پرستاری و توانبخشی می‌توانند برای استفاده بهینه از هر یک از آنها ایده‌ها و نظرات خود را با تولیدکنندگان در میان بگذارند. ابزار مراقبت و از محصولات. آنها باید در فرآیند مراقبت از افراد جامعه، خانواده، بیمارستان و مراکز مراقبتی مورد استفاده قرار گیرند و ایده های جدیدی برای انجام تحقیقات بالینی خود بدست آورند.

دبیر علمی اولین نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان افزود: پیش بینی اولیه ما این است که 55 گروه تجهیزات در کشور وجود داشته باشد که مصرف کنندگان نهایی آنها پرستاران هستند و در حداقل 5 میلیون نفر در کشور از این تجهیزات استفاده می کنند. نیازی که می تواند مورد استفاده پرستاران شاغل در کشور در زمینه های مختلف مراقبت های حاد و مزمن باشد.

دادگری گفت: تولیدکنندگان داروها و مکمل ها به ویژه مکمل های غذایی، تجهیزات مراقبت های خانگی و بیمارستانی، ارائه دهندگان خدمات پرستاری در منزل، تولیدکنندگان پوشاک و منسوجات مراقبتی، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات فناوری سلامت شامل اپلیکیشن ها و … می توانند در این ویژه شرکت کنند. رویداد پرستاری و در مراقبت شرکت کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همزمان با هفته پرستار با همکاری سازمان نظام پرستاری برگزار می شود و در کنار آن چندین کارگاه، سمینار و رویداد علمی از جمله سمینار وضعیت خدمات مراقبت در منزل در ایران و جهان، کنفرانس مراقبت های بهداشتی دیجیتال و نقش پلتفرم ها در بهبود مراقبت از بیمار، سمینار پرستاری جشنواره تاک و دانشجوی ایده های نو در حوزه پرستاری برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا