بهداشت و درمان

خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، زهرا سید معلمی از آغاز کمپین سه روزه سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دروازه سلامتی است» خبر داد و افزود: سلامت دهان و دندان. کمپین از 27 تا 29 اردیبهشت ماه با اجرای برنامه های بهداشتی برگزار می شود و آموزش های مختلف در خصوص بهداشت دهان و دندان در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: هدف از این کمپین اطلاع رسانی و آموزش اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت کلی و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان و دندان و سلامت جسمی رابطه قطعی وجود دارد و برخی از بیماری های دهان و دندان می توانند بر سایر بیماری ها تأثیر بگذارند و برخی از بیماری های جسمی نیز می توانند برای دهان و دندان مشکل ایجاد کنند.

سید معلمی با بیان اینکه استعمال دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) یکی از مهم ترین عوامل ایجاد سرطان دهان و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان است، افزود: بیماری شدید لثه و دیابت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. سمت و هر یک از آنها می تواند باعث تشدید بیماری های دیگر شود، بنابراین توجه به بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه هنگام مسواک زدن نباید باعث قطع مسواک زدن شما شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه این کمپین در اولین روز با عنوان «دهان دروازه سلامت است» به ارتباط این بیماری ها می پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف می کند، گفت: و ادامه داد: در روز دوم شعار سلامت دهان و دندان; سلامتی کودک را خواهیم داشت.

سید معالمی افزود: در این روز با حضور در مدارس و آموزش دانش آموزان و انجام معاینات دهان و دندان کودکان، افزایش آگاهی نسبت به بهداشت دهان و دندان در مدارس و دانش آموزان انجام می شود تا در صورت نیاز دانش آموزی به اقدامات بهداشتی و درمانی معرفی شود. مراکز جامع سلامت برای دریافت خدمات

وی بیان کرد: هدف ما در سومین روز کمپین اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای عمومی و سایر نهادهای دولتی خواهد بود. در این روز نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان و دندان توضیح داده می شود و اینکه چه کمکی در این زمینه می توانند داشته باشند. به طور کلی هدف از کمپین سلامت دهان و دندان افزایش آگاهی و حساس کردن مردم، جامعه و مسئولان نسبت به اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی در دسترس همگان است، گفت: خدمات دندانپزشکی رایگان به مردم روستاها و شهرهای زیر جمعیت ارائه می شود. 20000.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا