سلامت خانواده

خدمات بیمارستان کودکان مفید می تواند الگویی برای کشور شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، علیرضا زالی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و درمانی بیمارستان کودکان مفید، گفت: بیمارستان کودکان مفید یکی از مهمترین بیمارستان های ارجاعی کشور است.

وی با بیان اینکه نحوه ارائه خدمات در بیمارستان کودکان مفید می تواند به الگویی موفق در کشور تبدیل شود، تاکید کرد: خدمات تخصصی، فوق تخصصی و حضور اساتید برجسته در این بیمارستان باعث شده تا این مرکز به عنوان یکی از مراکز مورد توجه قرار گیرد. مراکز اصلی درمان کودکان در کشور .

زالی در ادامه گزارشی از پیشرفت پروژه های بیمارستان کودکان مفید ارائه کرد و افزود: با افتتاح مرکز جامع تصویربرداری این بیمارستان، توسعه خدمات در بالاترین سطح کیفی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که این اداره نفرولوژی بیمارستان کودکان مفید یکی از بخش های ممتاز کودکان در کشور است که از نوسازی این بخش در زمینی به مساحت نزدیک به 300 متر مربع خبر داد.

توضیحاتی درباره ساخت فضا و تجهیزات کمکی دستگاه اکسیژن ساز بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور را به خود اختصاص داد.

زالی با اشاره به اینکه بیمارستان کودکان مفید یکی از مراکز خدماتی مهم در زمینه هماتولوژی کودکان است، ادامه داد: ارائه خدمات به بیماران خاص به ویژه در حوزه تزریقی و دارویی و ارتقای ایمنی بیماران از دیگر طرح های این مرکز است. بیمارستان

رئیس دانشگاه در ادامه ادغام داروخانه بیمارستان کودکان مفید، آن را از مهمترین پروژه های این مراسم دانست و گفت: این داروخانه متمرکز مجهز به خدمات تخصصی و مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیا است.

وی با بیان اینکه بخش حمایت تسکینی از بیماران سرطانی از دیگر طرح های انجام شده در بیمارستان کودکان مفید است، اظهار داشت: دو بیمارستان شهدای تجریش و کودکان مفید به عنوان بخش حمایت تسکینی از بیماران سرطانی مشخص شده اند که در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح ها، این طرح ها با موفقیت انجام می شود. الگویی برای کشور شود. آنها خواهند بود.

زالی با بیان اینکه کلینیک تخصصی رشد کودکان نیز در فضایی به مساحت 400 متر مربع در این بیمارستان افتتاح شده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای خدمات تخصصی به کودکان با انجمن حمایت از اوتیسم تفاهم نامه هایی منعقد کرده است. .

وی در ادامه به تعرفه های بالای درمان اختلالات خواب کودکان اشاره کرد و راه اندازی کلینیک تخصصی خواب را راهکاری موثر برای بهبود ارائه خدمات درمانی به کودکان خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن قدردانی از نگرش مسئولیت مدارانه اساتید این بیمارستان گفت: بیمارستان کودکان مفید ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به صورت 100 درصد و 24 ساعته در دستور کار دارد.

زالی با بیان اینکه پرسنل زحمتکش این بیمارستان شبانه روز با کودکان رفتاری محترمانه دارند، فعالیت این افراد در راستای خدمت رسانی به کودکان را قابل تقدیر توصیف کرد.

وی با بیان اینکه درمان کودکان نسبت به بزرگسالان کاری سخت و پیچیده است، یادآور شد: پرستاران به ویژه گروه هایی که با کودکان کار می کنند افرادی دلسوز و دارای نجابت حرفه ای هستند.

زالی در ادامه به حجم بالای خدمات در بیمارستان کودکان مفید اشاره کرد و گسترش فیزیکی این بیمارستان را ضروری دانست.

وی ادامه داد: در ضلع جنوبی این بیمارستان و در مجموعه مگالب فضای فیزیکی برای گسترش تخت های بیمارستانی و استفاده بهینه دیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: برای توسعه بخش های بیمارستانی باید از حداکثر امکانات استفاده کنیم.

زالی با قدردانی از حمایت وزارت بهداشت و شورای اسلامی در ایجاد این پروژه جدید، خاطرنشان کرد: با هدف ایجاد مجتمع 2 بیمارستان کودکان مفید، بدنه بیمارستان در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.

وی ضرورت اعمال تعرفه های ترجیحی برای متخصصان و اختصاص بسته های حمایتی ویژه از پرستاران را با هدف ارائه خدمات با کیفیت بهتر خواند.

ضرورت کمک به جذب و حفظ نیروی انسانی به ویژه در بیمارستان های خدمات رسانی به کودکان از دیگر مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد.

زالی به ابتکار وزارت بهداشت برای درمان رایگان کودکان زیر هفت سال اشاره کرد و گفت: پس از اعلام رسمی این خبر، بیمارستان کودکان مفید اولین بیمارستانی بود که به کودکان زیر هفت سال خدمات رایگان ارائه کرد. .

وی با بیان اینکه بیمارستان کودکان مفید پذیرای بیماران از سراسر کشور و منطقه در تمامی سطوح است، به دانش و مهارت بالای متخصصان بیمارستان اشاره کرد.

زالی تدوین دستورالعمل های کاربردی به ویژه در درمان کووید را نادر توصیف کرد و گفت: کادر درمانی بیمارستان کودکان مفید در تمام روزهای سخت و حساس در کنار مردم بودند و همواره کارنامه درخشانی در ارائه خدمات به مردم از خود به جای گذاشتند. مردم.

پروژه های افتتاح شده در این مرکز که در مجموع 2150 متر مربع مساحت دارند شامل مرکز جامع تصویربرداری مجهز به دستگاه های MRI و OPG، بخش مراقبت ویژه کودکان، PICU، ساخت فضا و تجهیزات کمکی برای دستگاه های اکسیژن ساز، بخش تزریق دارو برای بیماران خاص و داروخانه. ، آزمایشگاه اورژانس، بخش حمایت تسکینی بیماران سرطانی، کلینیک تخصصی خواب، کلینیک تخصصی رشد کودکان، بخش نفرولوژی بازسازی شده و تجهیز بیمارستان به دستگاه ساکشن مرکزی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا