سلامت خانواده

خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران/ بخش اول غرامت مطالبات جامعه پرستاری به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه ایران در این خبر نوشت: دکتر محمدرضا ظفرقندی در مراسم تکریم و معارفه وزیر بهداشت گفت: محور توسعه یک کشور انسان سالم است و باید سلامت جامعه را تامین کنیم. . خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در چند روز اخیر به نتایج خوبی رسیدیم. از روز دوشنبه 14 شهریورماه جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و بخش اول جبران مطالبات جامعه پرستاری در روزهای پنجم و ششم شهریورماه به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد. و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی هر چه سریعتر این مطالبات را به پرستاران پرداخت کنند.

وی پیشرفت در حوزه پزشکی و سلامت را حاصل تلاش های گسترده وزرای قبلی بهداشت، عملکرد شبکه شبکه و خدمت رسانی نیروهای بهداشت و درمان در سراسر کشور دانست و گفت: ما زمانی بودیم. عضو کمیسیون اعزام بیماران به خارج از کشور بود و ارز زیادی برای درمان بیماران به خارج از کشور ارسال شد اما امروز پیشرفته ترین درمان ها در مرز دانش روز دنیا در کشور ما ارائه می شود که مایه مباهات است.
به گفته دکتر ظفرکندی، 70 درصد مشکلات بهداشتی خارج از وزارت بهداشت است و به عنوان نمونه در تروما، بسیاری از جوانان قربانی تصادفات جاده ای می شوند و بیشترین تلفات در جامعه مربوط به حوادث جاده ای و تروما است. بنابراین بدون یک مسئولیت واحد، عزم ملی و حمایت همه مسئولان کشور، این وضعیت در حوزه ایمنی راه و خودرو بهبود نخواهد یافت.

ظفرکندی با اشاره به جایگاه ممتاز جامعه پزشکی در بین مردم گفت: جایگاه جامعه پزشکی در بین مردم یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و جامعه سلامت از نظر سرمایه اجتماعی جزو سه گروه اول کشور است. اعتماد عمومی اگر انسان در حوزه سلامت فکر کند که باید تمام تلاش خود را برای کاهش درد و رنج مردم انجام دهد، دچار خسران دنیا و آخرت می شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: باید و موظفیم درمان های پیشرفته را در کشور در مرزهای دانش، کاهش هزینه های کمرشکن درمان، رفع مشکلات دارویی مردم، گسترش آموزش با کیفیت و بر اساس برنامه توسعه در کشور دنبال کنیم. زمینه تحقیق، به موقعیت اول، بیایید منطقه را پیدا کنیم.

2323

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا