سلامت خانواده

خارش پا در شب چه علامتی دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، خارش پا در شب دلایل مختلفی دارد و بسیار آزاردهنده است. در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود پاهای شما ممکن است در شب خارش داشته باشند و کارهایی که می توانید برای تسکین آن انجام دهید، آورده شده است.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: بی شک خارش پا در شب کاملا آزاردهنده است، به خصوص اگر مانع از خوابیدن شما شود. معمولا این مشکل مربوط به یک بیماری پوستی است. اگزما، خشکی پوست، محرک های رایج و عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران از جمله موارد محتمل هستند. در برخی موارد، خارش مداوم پا ممکن است نشانه یک مشکل جدی باشد. در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود پاهای شما ممکن است در شب خارش داشته باشند و کارهایی که می توانید برای تسکین آن انجام دهید، آورده شده است.

فعال شدن اگزما

اگزما یکی از شایع ترین علل خارش پا است. در چنین حالتی پوست سفت و خشک می شود و علائمی مانند قرمزی، سوزش و لایه برداری پوست بروز می کند. هوای گرم یا عرق پاها ممکن است وضعیت را بدتر کند. کاری که باید انجام دهید این است که از پماد حاوی سرامید استفاده کنید و از عواملی که شرایط را بدتر می کنند دوری کنید.

پوست خشک

خشکی پوست پا مانند هر قسمت دیگری از بدن به دلیل قرار گرفتن در هوای سرد یا خشک باعث خارش می شود. در چنین حالتی، قبل از خواب؛ از مرطوب کننده پا استفاده کنید و بدن خود را آبرسانی کنید. پماد وازلین نیز می تواند کمک کننده باشد.

پای ورزشکار

عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار باعث خارش پا، درد و قرمزی در این ناحیه می شود. کرم های ضد قارچ بدون نسخه وجود دارند که باید یک یا دو بار در روز از آنها استفاده کنید.

آلرژی ناشی از آلرژن ها

خارش، قرمزی، تورم و جوش های مشابه تاول روی پا می تواند نشانه ای از درماتیت تماسی باشد و زمانی اتفاق می افتد که پوست در تماس با یک ماده حساسیت زا حساس می شود که حتی ممکن است به دلیل کفش های شما باشد. اگر بعد از پوشیدن جوراب یا کفش نو متوجه حساسیت شدید که چند هفته طول می کشد و باعث خارش شبانه می شود، می توانید از کرم های ضد خارش بدون نسخه استفاده کنید.

فعال شدن پسوریازیس

برخی از افراد ممکن است به دلیل پسوریازیس، که یک بیماری خود ایمنی است که به دلیل آسیب یا عفونت رخ می دهد، دچار خارش پا و ترک در پاهای خود شوند. در چنین حالتی از کرم های استروئیدی موضعی مانند کورتیزون نیز استفاده می شود.

نیش حشره

شاید این خارش در شب به دلیل نیش حشرات باشد. معمولا نیش حشرات بیضی و قهوه ای است و ممکن است آثاری از بدن و خون آنها روی بالش یا تشک شما باشد. نیش حشرات خطرناک نیست. اما ممکن است گیج کننده باشد که در چنین مواردی از کرم های مخصوص یا آنتی هیستامین های بدون نسخه نیز استفاده می شود.

سندرم پای بی قرار

سندرم پای بی قرار وضعیتی است که باعث بی قراری و ضعف پاهای شما می شود که بیشتر در شب اتفاق می افتد و ممکن است با درد، گزگز و خارش همراه باشد. گاهی اوقات مشکلات زمینه ای مانند کمبود آهن باعث این اتفاق می شود. پزشک شما حتی ممکن است داروهایی مانند تقویت کننده های دوپامین، شل کننده های عضلانی یا مسدود کننده های کانال کلسیم را تجویز کند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا