سلامت خانواده

حیوانات شب زی بیشتر مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو با این حال، به گفته محققان، این فقط به این دلیل نیست که آنها سبک زندگی ناسالمی دارند.

به گفته محققان، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در بین جغدهای شب حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل سبک زندگی ناسالم مانند رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و کم خوابی باقی ماند. .

«جرون یکی درولدمحقق ارشد مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در هلند، گفت: “یک توضیح احتمالی این است که ریتم شبانه روزی یا ساعت بدن در کرونوتیپ های دیررس با برنامه کاری و اجتماعی که جامعه دنبال می کند هماهنگ نیست. این می تواند منجر به ناهماهنگی شبانه روزی شود که در نهایت می تواند منجر به اختلالات متابولیک و در نهایت منجر شود. دیابت نوع 2.”

برای این مطالعه، محققان داده های سلامتی بیش از 5000 نفر را که در یک مطالعه در حال انجام در مورد تأثیر چربی بدن بر بیماری شرکت کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، داده‌ها شامل زمان‌های معمول خواب و بیداری برای هر فرد، و همچنین عوامل سبک زندگی است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را در افراد افزایش دهد.

یکی درولد وی در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه گفت: مطالعات قبلی نشان داده است کرونوتایپ تأخیر – ترجیح دادن دیر به رختخواب رفتن و دیرتر بیدار شدن – با سبک زندگی ناسالم همراه است. به عنوان مثال، افرادی که کرونوتیپ دیررس دارند، بیشتر سیگار می کشند یا رژیم غذایی ناسالمی دارند، به همین دلیل احتمال ابتلا به چاقی و اختلالات متابولیک از جمله دیابت نوع 2 در آنها بیشتر است.

در طی حدود شش سال پیگیری، 225 نفر از شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع 2 تشخیص داده شدند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که فراد حیوانات شبگرد 46 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

به گفته محققان، خطر ابتلا به دیابت در افراد سحرخیز و همچنین در افرادی که الگوهای خواب متوسطی دارند از نظر آماری افزایش نمی یابد. مثل این نیست

نتایج نشان می‌دهد افرادی که تا دیروقت بیدار می‌مانند، شاخص توده بدنی بالاتر، دور کمر بزرگ‌تر و چربی‌های پنهان بیشتری دارند.

به عنوان مثال، به گفته محققان، آنها 14 درصد کبد چرب بیشتری در مقایسه با افرادی با الگوهای خواب متوسط ​​داشتند.

یکی درولد «به نظر می رسد افرادی که کرونوتایپ در مقایسه با افرادی که دیر شده اند کرونوتایپ افراد متوسط ​​در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 هستند که احتمالاً به دلیل چربی بیشتر بدن، از جمله چربی احشایی بیشتر و چربی کبد بیشتر است. مرحله بعدی این است که بررسی کنید که آیا افرادی که دارند یا خیر کرونوتایپ زمانی که تغییراتی را در زمان بندی عادات سبک زندگی خود ایجاد می کنند و اینکه آیا سلامت متابولیک آنها بهبود می یابد، دیر می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا