علمی و فناوری

حمایت از هوش مصنوعی نه فقط وظیفه دولت بلکه از جمله اولویت‌های حاکمیت است

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)محمد مخبر روز سه شنبه 28 تیر 1403 در مراسم افتتاحیه سازمان هوش مصنوعی کشور که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در بازدید از معاونت های مختلف سازمان ملی هوش مصنوعی برگزار شد. سازمان اطلاعات در اولین جلسه «شورای راهبری ملی هوش مصنوعی» این شرکت. و در جریان آخرین دستاوردها و کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه های پزشکی، رسانه، اقتصاد و صنعت قرار گرفت.

وی در مراسم افتتاحیه رسمی این سازمان با گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید، رشد حوزه هوش مصنوعی را مرهون توجه و حمایت ایشان و تلاش متخصصان در جهت جبران عقب ماندگی های کشور و تحقق خواسته ها دانست. دستور مقام معظم رهبری برای رسیدن به مقام دهم. بهترین کشور در این زمینه تاکید کرد.

بسترسازی برای تقویت حضور بخش خصوصی در حوزه هوش مصنوعی، ایجاد شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه هوش مصنوعی و سیاست‌گذاری صحیح برای حمایت از فعالان این حوزه، رفع موانع، نظارت و هدایت دولت بود. از دیگر تاکیدات مخبر در این جلسه.

سرپرست رئیس جمهور حمایت از هوش مصنوعی را نه تنها وظیفه دولت، بلکه از اولویت های مجموعه حاکمیتی دانست و بر تسریع در جلسات بعدی شورا تاکید کرد.

ماده واحده «تشکیل شورای راهبری کشور و تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی» 21 تیرماه از سوی سرپرست ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهم دی ماه 1402 فرمان «نهایی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران» را صادر کرد. .

بر این اساس ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورا موظف شد با همکاری وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط و با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها این سند را تدوین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا