اخبار سلامت

حمایت از درمان 2200 زوج نابارور در جنوب غرب کشور/ پرداخت کمک هزینه درمان به 1700 بیمار سرطانی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، عباس نوری زاده; نایب رئیس بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه جنوب غرب کشور اظهار داشت: در راستای حمایت از جوانان جمعیت 2 هزار و 204 زوج نابارور در منطقه 6 کشور از جمله استان های ایلام، خوزستان و لرستان تسهیلات درمان ناباروری دریافت کرده اند به بانک امل معرفی شده اند.

نوری زاده ادامه داد: همچنین یک هزار و 700 کمک هزینه درمان به بیماران سرطانی و بیماری های صعب العلاج در این استان ها پرداخت شده است.

وی در تشریح دیگر اقدامات بنیاد 15 خرداد در حوزه سلامت تاکید کرد: یک هزار و 240 کودک کم شنوا و کم شنوا در استان های ایلام، خوزستان و لرستان برای درمان و خدمات کاشت حلزون و پس از کاشت حلزون تحت حمایت 15 خرداد. بنیاد ستاد اجرایی فرمان امام) قرار داده شده است.

معاون برنامه ریزی بنیاد 15 خرداد از مناسب سازی 103 خانه معلولان در استان های جنوب غرب کشور خبر داد و افزود: در قالب طرح “جنبش مثبت” انواع تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک های راه راه، تحرک عصا، عصا برای نابینایان، تشک و ویلچر ارائه خواهد شد. یک هزار و 30 معلول ساکن استان های ایلام، خوزستان و لرستان اهدا شده اند.

نوری زاده تاکید کرد: به 672 کودک مبتلا به تنبلی چشم در این سه استان هزینه خرید عینک پرداخت شده است.

وی با تاکید بر توجه ویژه بنیاد 15 خرداد به موضوع جمعیت و خانواده گفت: بر این اساس 1700 بسته لبخند مادر شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک سال، کارت هدیه مادر برای هر فرزند و 6 عدد است. ماه ها پوشک یکبار مصرف نوزادان از سال گذشته در استان های ایلام، خوزستان و لرستان به خانواده هایی که چند فرزند داشته اند اهدا شده است.

وی یادآور شد: 15 میلیارد ریال از سوی بنیاد 15 خرداد برای تجهیز مرکز درمان ناباروری در ایلام کمک شده است.

نوری زاده با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه توسعه اجتماعی خاطرنشان کرد: بنیاد پانزدهم خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 166 مدرسه با 486 کلاس درس و پنج خانه بهداشت در مناطق محروم احداث کرده است. استان های جنوب غرب کشور و به محرومان اهدا کرد. .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا