سلامت خانواده

حقایقی در مورد غذاهای ناسالم که ترسناک هستند

به گزارش آنلاین، نرخ نگران کننده چاقی در ایالات متحده نشان می دهد که اکثر مردم این کشور اعتیاد کشنده ای به غذاهای سریع و فرآوری شده – سرشار از قند و کربوهیدرات دارند.

ایسنا در گزارشی نوشت: کارشناسان افزایش بیماری های خودایمنی را نتیجه مصرف فست فودها می دانند. خواص اعتیادآور فست فود نه تنها باعث افزایش سطح چاقی و سایر بیماری های مرتبط با رژیم غذایی نامناسب در جهان می شود، بلکه عملکرد سیستم ایمنی و هورمون ها را مختل می کند و در صورت مصرف مداوم، طول عمر مصرف کنندگان آن را کاهش می دهد.

کووید-19 به کربوهیدرات ها علاقه زیادی دارد

کارشناسان بر این باورند که غذاهای ناسالم مانند سیگار باید برچسب ناسالم داشته باشند. یعنی همانطور که مردم از عواقب سیگار کشیدن توسط برچسب هایی که به آنها چسبانده شده است آگاه هستند، هشدار مصرف مواد غذایی ناسالم را نیز دریافت کنند.

تحقیقات اخیر نشان داده است افرادی که رژیم گیاهخواری دارند 73 درصد کمتر از افرادی که گوشت می خورند به ویروس کرونا مبتلا می شوند. شاید به این دلیل که ویروس ها با افزایش قند خون ناشی از کربوهیدرات های خاص تقویت می شوند.

دکتر نیکول سفیر معتقد است چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و سایر بیماری های مرتبط با رژیم غذایی نامناسب همگی شرایطی هستند که ما را مستعد ابتلا به بیماری های عفونی مانند کرونا می کنند.

رژیم غذایی غربی منجر به افزایش بیماری در جهان شده است

جدا از چاقی و بیماری قلبی، فست فود ارتباط بسیار واقعی و هشدار دهنده ای با بیماری های خودایمنی در سراسر جهان دارد.

جیمز لی، دانشمند مؤسسه فرانسیس کریک، اخیراً گفته است که تعداد موارد خودایمنی در غرب حدود 40 سال پیش شروع به افزایش کرد، درست زمانی که رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالدز گسترش یافت. اکنون این روند در کشورهایی آغاز شده است که قبلاً سابقه نداشته اند. مناطقی مانند آسیا و خاورمیانه.

فست فود و حمله به سیستم ایمنی

دو ماده نگهدارنده شیمیایی، ترت بوتیل هیدروکینون و پرفلوئوروآلکیل یا مواد پلی فلوروآلکیل در بیش از 1200 غذای بسته بندی شده در ایالات متحده شناسایی شده است. چه به عنوان یک ماده یا یک محصول جانبی بسته بندی شود.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد هر دوی این مواد می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند. در حالی که پرفلوروآلکیل به عنوان یک عامل خطر برای سرطان، بیماری های تیروئید، کاهش باروری و وزن کم هنگام تولد شناخته شده است. ترت بوتیل هیدروکینون نیز با افزایش آلرژی غذایی مرتبط است.

غذاهای ناسالم به هورمون ها اجازه نمی دهند کار خود را به درستی انجام دهند

به گزارش ایندیپندنت، مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است شواهد بیشتری از مواد نگهدارنده در فست فودها ارائه کرده است. این گروه از مواد شیمیایی روان کننده را می توان تقریباً در هر محصولی در قفسه فروشگاه یافت. از صابون گرفته تا غذا و حتی پلاستیک. این ماده برای انعطاف بیشتر مواد مختلف مانند پلاستیک و در دوزهای کم استفاده می شود و ظاهرا بی ضرر است. اما مقدار زیادی از این مواد شیمیایی می تواند در فعالیت هورمون ها در انسان و حیوانات اختلال ایجاد کند.

این مواد شیمیایی که به نام فتالات ها شناخته می شوند، مشکلات جدی برای رشد کودکان ایجاد می کنند و تحقیقات نیز ثابت کرده است که خطر ابتلا به آسم، چاقی و ناباروری را افزایش می دهد.

مقاومت در برابر تنقلات فرآوری شده غیرممکن است

دانشمندان علوم غذایی دهه‌ها را وقف ساختن تنقلات بسته‌بندی شده و سایر مواد بسیار فرآوری‌شده کرده‌اند که دقیقاً همان‌طور که ما دوست داریم طعم آن‌ها را داشته باشند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا رها کردن آنها اینقدر سخت است.

در سال 2019، یک مطالعه برجسته نشان داد که افرادی که رژیم غذایی فرآوری شده داشتند، به طور متوسط ​​508 کالری بیشتر در مقایسه با افرادی که بر غذاهای گیاهی تاکید داشتند، مصرف کردند، که کارشناسان را بر آن داشت تا احتمال اعتیادآور بودن این غذاها را بررسی کنند.

کارشناسان دقیقا دلیل آن را نمی دانند، اما به نظر می رسد که غذاهای فرآوری شده یا فست فودها برای خوردن جذابیت بیشتری دارند، به خصوص برای میان وعده ها.

کوین هال از موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی گفت که ممکن است به ویژگی های بافتی فست فود مربوط باشد که خوردن آن را آسان تر می کند. اگر خیلی سریع غذا می خورید، احتمالاً به سیستم گوارش خود زمان کافی نمی دهید تا به مغزتان سیگنال دهد که سیر شده اید. در نتیجه ممکن است به راحتی پرخوری کنید.

چربی خوب حافظه را سالم نگه می دارد و چربی بد آن را از بین می برد

طبق یک مطالعه، غذاهای مملو از مواد نگهدارنده می توانند باعث نقص ناگهانی و قابل توجه حافظه در افراد مسن شوند. کارشناسان دریافتند که تنقلات مملو از مواد شیمیایی مانند چیپس و فست فود ممکن است مستقیماً بر مرکز حافظه مغز و همچنین آمیگدال تأثیر بگذارد که ترس و احتیاط را تنظیم می کند و عملکرد آن را مختل می کند. از سوی دیگر، غذاهای غنی از اسیدهای چرب و امگا 3 مانند ماهی و آجیل می توانند عملکرد حافظه را بهبود بخشند.

قند ذهن شما را به هم می زند

مطالعه ای روی 8000 بزرگسال نشان داد مردانی که به طور متوسط ​​67 گرم شکر در روز مصرف می کنند، 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند که نتیجه التهاب است.

غذاهای ناسالم به طرز وحشتناکی ماندگاری بالایی دارند

فست فودها واقعا شاهکار مهندسی شیمی هستند، چرا که آزمایش های زیادی تایید کرده اند که می توانند سال ها در قفسه ها باقی بمانند و با این ویژگی چه کسی می داند چقدر در بدن ما باقی می ماند؟!

محصولات فرآوری شده ممکن است شما را کور کند!

حدود سه سال پیش یک نوجوان 17 ساله قربانی اختلال در مصرف این محصولات شد. این مشکل در بزرگسالان یا نوجوانانی دیده می شود که تنها از رژیم غذایی ناسالم پیروی می کنند و از مصرف سایر مواد مورد نیاز بدن خودداری می کنند، بدون اینکه نگران عواقب آن باشند. این نوجوان فقط سوسیس و کالباس، گوشت فست فود، نان سفید و سیب زمینی سرخ کرده را به همه شکل مصرف می کرد. وی دچار کمبود شدید ویتامین B12 و D و در نتیجه آسیب به عصب بینایی شده بود. امتیاز بینایی او به 20/200 کاهش یافت و از نظر پزشکی نابینا اعلام شد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا